Aviseringar
Rensa alla

*HJÄLP!* behöver ny ryggsäck


kånkengår sönder lätt har fösrstört flera ...


   
SvaraCitera

m'rlen äger för övrgit


   
SvaraCitera

rä det int märleskläd akn man inte ha det


   
SvaraCitera

köp en med högtalare, kyl, frys och burkhållare för bärsen.


   
SvaraCitera

kachin: obs jag är inte en hipster

Sry, funderar du på kånken är du så jävla hipster det kan bli. Lika bra att odla mustash, skaffa flanellskjorta och sluta lyssna på band när de blir kända.


   
SvaraCitera

MissAnox: kånken e najjs, inte vattentät dock

de är så vattentäta som du vaxar dem. med plus fem lager grönlandsvax kommer de stå emot all väta som inte är direkt bad. vad speciellt noggrann kring sömmarna.

---

problemet med kånken är blixtlåsen. vet inte om det är något nytt, men precis som internet lyckades jag ta kål på en kånken på mindre än fem år. inte helt dåligt, men inte bra. det värsta var att blixtlåset tenderade att gå upp bakom löparen, och att dragtappen gick av rätt snabbt. det senare gick dock att lösa med buntbant, men ändå: dåligt.

dazed: iosib kan sådant här

nja. jag letade i typ två år efter en bra ryggsäck när jag skulle ha en ny, men gick mer på funktion än något annat. den jag har nu är en haglöfs tight:

GVbTVIA.jpg?1

som jag har rensat på överflödigt fluff. (jag tog bort stavhållaren på rygget och bröstspännet. det krävde lite klippande med avbitartång, dock, så det var en invasivt ingrepp.) problemet är bara att den är lika dyr som en kånken, och jag är dessutom inte övertygad om dess hållbarhet heller. jag hade velat ha en starkare botten; min är bara lite mer än ett år gammal och visar redan tecken på slitage.

fördelen är att de finns i rätt snygga färger. typ som den ovan, som tack och lov är snyggare i verkligheten, och grön.

---

den bästa ryggsäck jag haft var en av okänt märke min mamma köpte billigt för en massa år sedan. den höll för både henne, min bror och mig i sammanlagt femton år. mitt bästa råd är alltså att titta dig omkring ute i handeln. jag hade även föreslagit tur, men det finns nog inte så mycket du kan göra åt det.


   
SvaraCitera
höna

Gillar färgglada ryggsäckar från hippieaffärer. Jävligt ovattentäta dock. Kolla på blocket efter fjällröven


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:
 

nja. 

   

Säger han och skriver det ryggsäcksnördigaste inlägget i mannaminne... Jag tyckte det var intressant dock.


   
SvaraCitera

dazed: Säger han och skriver det ryggsäcksnördigaste inlägget i mannaminne... Jag tyckte det var intressant dock.

jag erkänner att jag har en nördig inställning till ryggsäckar, men jag har inte testat tillräckligt många för att kunna ge klara råd. kul att inlägget gav någonting trots allt. det var skönt att skriva när jag kom hem bäng och lite vinfull.


   
SvaraCitera

hade köpt en cykelbudsväska ifall jag va gjord av pengar


   
SvaraCitera

tror du hittar den bästa och mest prisvärda på loppis/second hand-butik 


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

iddqd: Sry, funderar du på kånken är du så jävla hipster det kan bli. Lika bra att odla mustash, skaffa flanellskjorta och sluta lyssna på band när de blir kända.

damn it, köpte en trots allt idag 🙁 </3 ja mustacshen är på g i alla fall, bara å köra

internet: kånkengår sönder lätt har fösrstört flera ...

är du en sån där våldsam typ eller har du använt dem hyfsat "normalt"?

tlaltecuhtli: den bästa ryggsäck jag haft var en av okänt märke min mamma köpte billigt för en massa år sedan. den höll för både henne, min bror och mig i sammanlagt femton år. mitt bästa råd är alltså att titta dig omkring ute i handeln. jag hade även föreslagit tur, men det finns nog inte så mycket du kan göra åt det.

nice. grejen är att jag gillar inte att gå runt i affärer och leta. jag vill gå in, gå till prylen jag ska ha, köpa och gå ut. så idag blev det trots allt en kånken... hmm tråkigt att den svaga länken är dragkedjan. får väl vara lite försiktig.

Tack för alla tips!


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:
jag erkänner att jag har en nördig inställning till ryggsäckar, men jag har inte testat tillräckligt många för att kunna ge klara råd. kul att inlägget gav någonting trots allt. det var skönt att skriva när jag kom hem bäng och lite vinfull.

Herrns inlägg oavsett ämne håller alltid hög klass skulle jag påstå.


   
SvaraCitera

Kolla in naturkompaniets hemsida.
http://www.naturkompaniet.se/


   
SvaraCitera

kachin: är du en sån där våldsam typ eller har du använt dem hyfsat "normalt"?

inte våldsma men bra på o bära med mig öfr mkt grejer


   
SvaraCitera