Aviseringar
Rensa alla

Hjälp. Brutet löfte, sviken


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag ska göra.

Just nu är jag förbannad och ledsen. Vi har varit ihop jättelänge och vi älskar båda varandra jättemycket. Vi har ofta pratat om att bo ihop, och vi bestämde för längesedan att om någon av oss skaffade lägenhet så skulle vi flytta ihop. Han hade pratat om det med en kompis innan jag fanns i bilden, men han sa till mig att han hade pratat med sin kompis om det här och att kompisen helt enkelt fick stå ut med detta.

Nu till problemet - i förrgår fick jag reda på att dom två skulle flytta ihop. Jag blev jättearg och ledsen, för han hade inte sagt detta eller pratat om det med mig överhuvudtaget! Jag kan förstå att vi kanske inte kan bo tillsammans nu eftersom jag inte har en fast anställning, men han kunde faktiskt ha pratat med mig om det. Att han dessutom lovade att vi skulle bo tillsammans gör att jag känner mig sviken. Det som sårar mig mest är att han inte tycker att han har gjort något fel. Han kunde erkänna att det var elakt att inte ens säga något till mig, men han tycker att det är jag som har fel när jag blir ledsen och arg över det här. Han visar ingen ånger överhuvudaget.

Det är dessutom inte den första gången som han bryter ett löfte. Jag vet inte vad jag ska göra, jag blir jättearg/ledsen så fort han nämner något om lägenheten, och jag blir ännu mer arg/ledsen när han sen inte bryr sig om vad jag tycker. Jag vill få han att förstå att det här rent ut sagt var jävligt dumt gjort... Men vad jag än gör så förstår han inte.

Jag behöver tips och råd om det här, för jag vet som sagt verkligen vad inte vad jag ska göra.


   
Citera

prata med honom då. särskilt när det inte ens var första gången han inte klarar av att fulgöra löften. vill han inte lösa det är han inget att ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

prata med honom då. särskilt när det inte ens var första gången han inte klarar av att fulgöra löften. vill han inte lösa det är han inget att ha.

Jag har gjort det. Han är för stolt för att erkänna att han har fel. Han blir bara arg eller irriterad när jag tar upp det här. Har bett honom att se det från min synvinkel men han säger att han inte kan göra det. Frågade också hur han hade känt om jag gjort såhär mot honom, och han sa att han hade blivit glad över att jag hittat någon att bo med. Jag vet dock att han egentligen skulle ha blivit ledsen, men det klarar han inte av att säga eftersom han vill ha rätt.
Dom förra löftena har inte varit något jag reagerat särskilt mycket över dock, bara smågrejer. Detta är det enda jag blivit arg för, men smågrejerna adderas ju såklart till det här.


   
SvaraCitera

omjagblundar:

got jag reagerat särskilt mycket över dock, bara smågrejer. Detta är det enda jag blivit arg för, men smågrejerna adderas ju såklart till det här.

står inte ut med såna. tycker inte han något är fel så får du väll finna dig i hans personlighet. alt sänka dina krav på hur du vill att han ska vara


   
SvaraCitera

Ligg med hans kompis, tror inte han vill bo ihop med honom då[smile]


   
SvaraCitera

omjagblundar:

Jag behöver tips och råd om det här, för jag vet som sagt verkligen vad inte vad jag ska göra.

Tycker det var feg av honom att inte säga något så ni kunde prata om det innan det var bestämt att dom skulle flytta ihop.

Dessutom taskigt.

omjagblundar:

Han visar ingen ånger överhuvudaget.

Verkar vara en jobbig pojkvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

står inte ut med såna. tycker inte han något är fel så får du väll finna dig i hans personlighet

Jag börjar tycka det här är mer och mer jobbigt. Jag vet att han lyssnar när jag säger saker till honom trots att han tjafsar emot och så vidare. Hans ex (som är den första han varit ihop med seriöst) förstörde både hans självförtroende och hans bild av hur förhållanden ska vara, så han är inte van vid att någon blir ledsen, eller att någon försöker förklara varför och hur han skulle kunna "fixa" problemet. Och jag älskar honom, därför vill jag inte "ge upp".

kebu12:

Ligg med hans kompis, tror inte han vill bo ihop med honom då[smile]

Tyvärr är hans kompis riktigt jävla ful. Tror dessutom inte att han skulle bli så glad på mig isåfall, haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Tycker det var feg av honom att inte säga något så ni kunde prata om det innan det var bestämt att dom skulle flytta ihop.

Dessutom taskigt.

Ja, precis vad jag också tycker. Och jag försöker få honom att förstå varför jag tycker det.

Och ja, han är väldigt jobbig just nu haha.


   
SvaraCitera

omjagblundar:

varför och hur han skulle kunna "fixa" problemet. Och jag älskar honom, därför vill jag inte "ge upp".

då är det inte mycket att göra. mer än det du redan gör förstås


   
SvaraCitera

omjagblundar:

Tyvärr är hans kompis riktigt jävla ful. Tror dessutom inte att han skulle bli så glad på mig isåfall, haha!

Image
[smile]


   
SvaraCitera

omjagblundar:

Ja, precis vad jag också tycker. Och jag försöker få honom att förstå varför jag tycker det.

Konstigt att han inte förstår vad han gjort fel, det är ju uppenbart.

Om han inte inser sådana uppenbara saker så är det ingen bra partner.


   
SvaraCitera

omjagblundar:

Det är dessutom inte den första gången som han bryter ett löfte.

Låter ju inte så bra.

omjagblundar:

ag blir jättearg/ledsen så fort han nämner något om lägenheten

Låter inte heller så bra. Kommer du sluta vara jättearg/ledsen över det? Annars kanske det är lika bra att lämna honom. Verkar ju inte vara en toppenkille.
Om du nu älskar honom och inte vill lämna honom, så får du väl helt enkelt försöka acceptera att han gjort såhär (och kanske bryter fler löften) och vara glad istället.


   
SvaraCitera

omjagblundar:

Jag vill få han att förstå

omjagblundar:

vad jag än gör så förstår han inte.

Hemsk sanning. Men ibland går det bara inte, finns personer som aldrig kommer förstå vissa saker.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Konstigt att han inte förstår vad han gjort fel, det är ju uppenbart.

Om han inte inser sådana uppenbara saker så är det ingen bra partner.

Jo, jag tycker det också.. Men samtidigt blir jag osäker på att jag till 100% har rätt när han är så säker.
Än så länge har allt det bra vägt upp för det dåliga, men du kanske har rätt..

loom:

Kommer du sluta vara jättearg/ledsen över det?

Ja, men inte på ett tag. Är för sårad för det just nu..

Bl0cket:

Hemsk sanning. Men ibland går det bara inte, finns personer som aldrig kommer förstå vissa saker.

Jag kan bara hoppas på att han inte är en av dom personerna.


   
SvaraCitera