Aviseringar
Rensa alla

hjälp, datorn startar inte.


Ämnesstartare

När jag skulle starta min datorn idag så kommer den fram till där det står fujitsu siemens alldeles i början, sen stannar den där och inget händer. har försökt med recover skiva och allt sånt skit, men inget fungerar. Någon som har någon idé vad jag kan göra? Måste ju lvla!! [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Carolinedalberg:

Någon som har någon idé vad jag kan göra? Måste ju lvla!! [cry]

Troligen har ditt operativ skadats, och ditt bios är inte inställt på att boota från cd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Troligen har ditt operativ skadats, och ditt bios är inte inställt på att boota från cd.

Mjahaa, och vad gör man då? ja är bara hobbygeek[cry]


   
SvaraCitera

Är det en Fujitsu Siemens Scaleo X? vanligt med glapp i kontakten mellan nätdelen och strömkontakterna till Sata diskarna. Om det är en Scaleo X så sitter det säkerligen ett 1627 moderkort i som är vanligt att det strular med diversa saker och då bland annat detta problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolinedalberg:

Mjahaa, och vad gör man då? ja är bara hobbygeek[cry]

Google är din bästa vän, se till att ditt bios bootar på cd, stoppa in cd, starta dator, installera om operativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Haha, cool du är

ja[confused]

aristoteles:

Google är din bästa vän, se till att ditt bios bootar på cd, stoppa in cd, starta dator, installera om operativet.

Men den bootar ju inte! 🙁 hur gör man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolinedalberg:

Men den bootar ju inte! 🙁 hur gör man då?

Du kommer ju uppenbarligen åt bios, och det är dit du ska, som sagt, google är din vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Everock:

Är det en Fujitsu Siemens Scaleo X? vanligt med glapp i kontakten mellan nätdelen och strömkontakterna till Sata diskarna. Om det är en Scaleo X så sitter det säkerligen ett 1627 moderkort i som är vanligt att det strular med diversa saker och då bland annat detta problem

Ja precis, jaha jo ja har flyttat runt på den mkt senaste tiden, kan de bli glappt av de? Men kan man göra nått åt det själv eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolinedalberg:

Ja precis, jaha jo ja har flyttat runt på den mkt senaste tiden, kan de bli glappt av de?

Möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa och byt ut hårddisken kanske? hårddisken kan ju eventuellt krångla..

om den glappar så är de lika bra och köpa ny, annars så kommer det glappa hela tiden

och om det är det så få du väll försöka få över det du ha på den hårddisk som är sönder till den nya..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera