Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! Dikt grejgrej jag söker 🙁 helps?


Ämnesstartare

HEJ.
Jag behöver jätte hjälp med en dikt. Jag vet inte riktigt hur den går, men jag kommer ihåg att jag gillade den. Den gick något sånt här

" "om du gillar två personer, så var den första inte värd dig eftersom att du lämnade den för en annan"
Den hade samma budskap ungefär. Och samma handling, men med andra ord osv.. Lite annorlunda

ELLER NÅGOT, liknande, men mycket finare. Kan bara inte komma på vilken. Så om någon vet, Snela, skriv den här? :C
Jag skulle verkligen behöva den.


   
Citera
Ämnesstartare

Vet du NÅGOT mer om den?

Känner inte alls igen, och låter inte som något någon poet jag känner till skulle skriva, vare sig nutida eller historisk.

Är den på svenska från början? Vet du ungefär när den är ifrån?


   
SvaraCitera

Saramazing:

"om du gillar två personer, så var den första inte värd dig eftersom att du lämnade den för en annan"

Låter ju redan korrekt. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och tbh låter det som en riktigt kass dikt med ett riktigt kasst budskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, asså det är en typisk fjortis/facebbokgillagrej dikt. Men det var väldigt fin.
:c det är så svårt att förklara,


   
SvaraCitera

Roses are red,
Violets are blue,
Sugar is sweet;
And so are you.

dumdumdidmduidmdidmdimmdi


   
SvaraCitera

Gaaaah, förstår ingenting [no-no]

Var hittade du dikten i första taget? På facebook?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ALLTSÅ :C Mobbas inte, men jag vet att dom delarna fanns med i dikten, eller liknanade xD men kanske inte i den ordningen haha, Men typ " den första du gillade kan inte ha varit din största kärlek eftersom att du lämnade den för någon annan" .. Alltså något sånt :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HÄR KANSKE HÄR VÄNTA KOLLA! 8D

om du älskar två personer, välj den andra för om du verkligen älska den första skulle du inte älska en annan


   
SvaraCitera

k3k?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså..Jag hade ju nästan..Lite..rätt..typ..Några..Ord kanske..eller? :c Det var den jag letade efter, och tack alla som hjälpte till 8D Min kompis visade mig den nyss,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saramazing:

vet inte riktigt hur den går,

Saramazing:

något sånt här

Saramazing:

samma budskap ungefär

Saramazing:

med andra ord osv..

Saramazing:

Lite annorlunda

Saramazing:

ELLER NÅGOT.

Saramazing:

liknande

Saramazing:

men mycket finare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saramazing:

om du älskar två personer, välj den andra för om du verkligen älska den första skulle du inte älska en annan

Var det rätt dikt?
Sämst budskap.
Om man älskar två personer ska man väl "välja" den man älskar mest och som är bäst för en?
Dessutom kan man väl älska flera personer lika mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ena utesluter inte det andra.


   
SvaraCitera