Aviseringar
Rensa alla

hjälp en ensam tjej


Ämnesstartare

jag har precis börjar skolan efter jullovet. när jag sluta skolan hade jag vänner och folk att vara med i skolan och på fritiden. men sen sket sig allt och jag fick nog av att ta deras ständiga skit mot mig. och nu är mitt problem att jag är helt ensam. jag försöker joina folk i skolan men de verkar bli lite obekväma att jag kommer dit och bara sätter mig med dem. men vad ska jag göra? vissa raster bara skiter det sig och jag låser in mig på toan. jag börjar gymnasiet till hösten och förmodligen kommer jag skaffa nya vönner där. men hur gör jag nu? hur överlever jag sista terminen? alla tips är välkomna 


   
Citera

Känner igen mig. Jag fick nog en dag och började hänga med nytt folk. Gick till de och försökte analysera hur de var som person och försökte på något sätt visa att jag var lite sådan med men sedan började de faktiskt vänja sig vid mitt riktiga jag och idag är jag fortfarande med de och vi har hur roligt som helst tsm. Tycker du ska göra så också, annars kan du ju söka dig till killarna/ tjejerna i klassen, många gillar att ha vänner från ett annat kön Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

killar i klassen är uteslutet efter som alla är äckliga antifeminister som gillar att tycka ner tjejer och dra sexistiska skämt, men andra ord osköna typer och de som är helt ok gillar att elda på saker och är hos rektorn minst en gång i veckan, och den personen är inte riktigt jag


   
SvaraCitera

hejochhejdå:
killar i klassen är uteslutet efter som alla är äckliga antifeminister som gillar att tycka ner tjejer och dra sexistiska skämt, men andra ord osköna typer och de som är helt ok gillar att elda på saker och är hos rektorn minst en gång i veckan, och den personen är inte riktigt jag

Exempel på dessa sexistiska skämt och hur det gillar att trycka ned tjejer skulle uppskattas tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dendärsnyggakillen:

Exempel på dessa sexistiska skämt och hur det gillar att trycka ned tjejer skulle uppskattas tack.

drar kvinnan ska stå i köket skämt, skrattar åt och hånar alla som inte är moderater. bara en almän stämning av att killarna ser ner på tjejerna, vägrar sitta brevid oss om de inte måste 


   
SvaraCitera

Var dig själv, försök absolut inte vara någon annan för det kommer bara sluta dåligt. Men försök gärna sticka ut lite (fram för allt de första dagarna), alltså typ vara självständig, trevlig och prata lite osv. "Rätt" vänner kommer att märka dig. Om någon försöker trycka ner dig, stå på dig och ignorera det (vilket kommer bli en bra sida av dig :))


   
SvaraCitera

hejochhejdå:
jag har precis börjar skolan efter jullovet. när jag sluta skolan hade jag vänner och folk att vara med i skolan och på fritiden. men sen sket sig allt och jag fick nog av att ta deras ständiga skit mot mig. och nu är mitt problem att jag är helt ensam. jag försöker joina folk i skolan men de verkar bli lite obekväma att jag kommer dit och bara sätter mig med dem. men vad ska jag göra? vissa raster bara skiter det sig och jag låser in mig på toan. jag börjar gymnasiet till hösten och förmodligen kommer jag skaffa nya vönner där. men hur gör jag nu? hur överlever jag sista terminen? alla tips är välkomna 

Joina mig 😉


   
SvaraCitera

Jag känner igen din situation, jag personligen är dock en svår person att umgås i jämförelse med dig som bara hoppas in men med mig så klickar det med vissa personer, typ att man har samma humor och så snackar vi om något som vi båda ser upp till.
För min del fanns det inte så mycket att göra I gymnasiet, jag hade en ''vän'' som inte fanns där när jag behövde han men jag fanns där för honom men man behövde iaf inte vara ensam och man kunde fördriva tiden iaf. Sen att jag blev mobbad och illa behandlad i övrigt är ju sjukt segt.
Det är lite svårt för mig att kunna säga att du ska göra si eller så, jag vet personligen hur vissa personer kan vara som totalt ignorerar en person och eftersom att man ändå inte är socialt accepterad så spelar det ingen roll om man inte bryr sig. Men du verkar ''bara'' vara utfryst precis som jag var, antinge får du försöka att hitta ett gäng som du ser som schyssta personer och hänga med dem, jag inser att jag kanske borde ha umgåtts med ''töntarna'' men så tyckte jag att nää det ska jag inte men nu ångrar jag mig, de var de enda som var öppna för vänskap.

Jag hoppas att detta hjälper dig, det är bättre att hitta lite folk som är schyssta och även om man kanske har vissa tankar om dem så tänk på hur schyssta dem är egentligen, dock kanske inte några sådana finns i din skola, då rekomenderar jag att du låser in dig på toa och väntar ut till gymnasiet, för min den blev Gymnasiet till en början en räddning sen så var jag ensam efter att det inte fungerade mellan mig och andra i klassen sen tog det till år 3 innan jag träffade nya sociala och fina personer! Jag var deppig i ett och ett halft år som jag inte hade någon att vara med, det var knappt att jag umgicks med lärarna, de kunde dock vara en räddning ibland när de väl satte sig hos mig och vi snackade lite.

Lycka till nu, jag hoppas att det blir bra för dig, hoppas det blri bra för dig i gymnasiet i vart fall! Glad


   
SvaraCitera

hejochhejdå:

drar kvinnan ska stå i köket skämt, skrattar åt och hånar alla som inte är moderater. baraarrow-10x10.png en almän stämning av att killarna ser ner på tjejerna, vägrar sitta brevid oss om de inte måste 

>skrattar åt och hånar alla som inte är moderater.

Omogna? inte sexistiska.

>en almän stämning av att killarna ser ner på tjejerna

Du har givit ett enda exempel på ett sexistiskt skämt som de dragit. Hur kan du uppfatta det som att stämningen råder som en nedsyn på kvinnor?

>vägrar sitta brevid oss om de inte måste

Där här har mer med vem de är närmre vänner med, blyghet, instinkter och är helt naturligt. Detta uppstår överallt i världen, konstant och är inget fel med. Vart du än går i världen så kommer du uppleva det här. Det har hänt, händer och kommer hända. Det går inte att ändra på och finns ingen anledning till det heller.

Om du befinner dig i ett rum med två svarta tjejer som är vänner sedan innan. Tre asiatiska män och två asiatiska kvinnor. Så kommer de svarta med största möjlighet söka kontakt med varandra först än med dig eller de asiatiska personerna. Detta har inget med att de är rasistiska eller sexistiska. (te.x att de ej söker kontakt med dig pg.a hudfärg eller kön) Utan att de sedan innan är vänner, blyghet och instinkter.


   
SvaraCitera