Aviseringar
Rensa alla

Hjälp en odisciplinerad flicka att flytta.


Ämnesstartare

På lördag nästa vecka ska jag ta mitt pick och pack och flytta drygt tjugo mil ner till Uppsala och har ännu inte packat ihop ett DYFT i min lägenhet. Hur ska jag ordna upp detta???

Är nog den mest odisciplinerade och ostrukturerade flicka ni någonsin kommer stöta på så behöver verkligen hjälp.

Vart börjar jag? Hur lägger jag upp det på bästa sätt? Mvh.

Tillägg:
bor alltså ensam i en lägenhet just nu, så det är en hel lägenhet plus förråd som ska packas ihop.


   
Citera
Ämnesstartare

detta lät snuskigt i min hjärna. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skyller på um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan komma över och hjälpa till. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Kan komma över och hjälpa till.

okeej.

det var detta jag pratade om tidigare.

ps. är det du på bilden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad fanken. så svårt är det ju inte. har du flyttlådor? lägg grejerna i dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är tyvärr bara att börja ställa pinalerna i kassar och lådor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är jättesvårt okej!

Har tusenmiljoner pryttlar och saker, det blir för mycket i min hjärna så det slutar med att jag sätter mig vid datorn eller sover istället.

Too much pressure, liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Hur ska jag ordna upp detta???

Jag är i perioder ett kaos, och resten av tiden överdriven åt andra hållet, jävligt mycket disciplin och så.

Mitt tips är att först strukturera upp det på papper. Dela upp det. 1) kläder, 2) köksredskap 3)... Sen bör du fokusera på vad som ska göras först. Tänk inte på det som en stor klump , det har du vid den tiden redan strukturerat upp till mindre delmoment. Innan du ska börja, tänk bara på första grejen, första steget. Det blir lättare att komma igång då. Första steget, ta fram papper och penna.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slänga ned skiten i lådor - klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är tyvärr bara att börja ställa pinalerna i kassar och lådor.

den som packar i kassar får stryk av mig. man reser inte med kassar från hudik till uppsala!

Doubt:

Har tusenmiljoner pryttlar och saker, det blir för mycket i min hjärna så det slutar med att jag sätter mig vid datorn eller sover istället.

vad mycket pryttlar folk ska ha. gör dig av med allt utom det nödtorftiga. börja nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det eller ta konsekvenserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Mitt tips är

Åh, tack! Väldigt bra inlägg, känns faktiskt som att det kanske skulle kunna bli en bra lösning det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

känns faktiskt som att det kanske skulle kunna bli en bra lösning det där.

Tipset funkar eftersom det kommer från en person som faller samman utan struktur och fiffiga lösningar.[wink]


   
SvaraCitera