Aviseringar
Rensa alla

Hjälp en oerfaren 17årig tjej med alkoholeen


Semi:

Bli cool, bli clean [cool]

Le spectacle en général, comme inversion concrète de la vie, est le mouvement autonome du non-vivant. [mad]


   
SvaraCitera

Vet inte hur många men rekommenderar Stockholms o Anderssons öl, dom ä goa 😉


   
SvaraCitera

Relevant fråga: Är du dum i huvudet?


   
SvaraCitera

Varför dricka överhuvudtaget? Varför bli full bara för sakens skull?

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emmaa__:

Jag får inte bli mkt full asså för jag ska stå framför min pappa när jag kmr hem. Men för att bli lagom, bara liite påverkad, inte för mycket alltså..

Om du prompt måste dricka så gör då som alla andra, ta med dig ditt dricka och drick tills dess att du känner dig så onykter som du vill vara.
Om du känner att du har ett såpass dåligt omdöme att du tror att du inte kan sluta dricka om du blir full ska du nog hålla dig till saft snarare än cider.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Varför dricka överhuvudtaget? Varför bli full bara för sakens skull?


   
SvaraCitera

emmaa__:

vet att cider är jvligt lätt att dricka upp

Håller ej med, tycker att öl är mycket lättare att dricka än sötsliskig skit.

Men ja, svar på din fråga, 3-4st så blir du nog lätt påverkad och kan stå framför din far senare utan problem. Beror väl hur mycket du påverkas av placebo o.s.v.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Varför bli full bara för sakens skull?

Inte för att jag förespråkar alkohol, men det är väl hela meningen med att dricka just alkohol? [zzz] Och om man gillar att supa/vara full är högst subjektivt.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Varför dricka överhuvudtaget? Varför bli full bara för sakens skull?

Det är roligt. Det känns bra.


   
SvaraCitera

emmaa__:

4,5or? Hur många tror ni en tjej behöver för att bli full?

5-6*50cl typ? = >


   
SvaraCitera

stereo total:

Det är roligt. Det känns bra.

Kan inte se det roliga i att supa sig redlös och ej komma ihåg vad man gjort dagen efter. Föredrar att bli hög på endorfiner.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Kan inte se det roliga i att supa sig redlös och ej komma ihåg vad man gjort dagen efter. Föredrar att bli hög på endorfiner.

Jo, för så blir det ju för alla varje gång vi dricker liksom.


   
SvaraCitera

en dunk hembränt är bra nybörjarmaterial har jag hört[crazy]


   
SvaraCitera

stereo total:

Jo, för så blir det ju för alla varje gång vi dricker liksom.

Spelar egentligen ingen roll.. Jag behöver det inte alls för att ha kul, så för min del är det bara onödigt. Men för all del, de som vill, drick.

Är rätt trist dock att folk dricker bara för att kunna ha kul. Går liksom minst lika bra utan.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Spelar egentligen ingen roll.. Jag behöver det inte alls för att ha kul, så för min del är det bara onödigt. Men för all del, de som vill, drick.

Är rätt trist dock att folk dricker bara för att kunna ha kul. Går liksom minst lika bra utan.

Jag tycker att det är kul att spela tvspel. Men det innebär inte att jag måste spela tvspel för att ha kul.

Försöker inte övertyga dig om att alkohol är bra, försöker bara förklara hur jag ser på det.


   
SvaraCitera