Aviseringar
Rensa alla

[Hjälp!] Får inte av min ögonbrynspiercing!


Ämnesstartare

Nu var det lite mer än 2 månader sen som jag tog hål i mitt ögonbryn. Har inte tagit av eller skruvat på min piercing sen dess.

Men nu i veckan ska jag börja i MMA och BJJ. Och när jag var på provträning i Krav Maga i Fighter Centre (Göteborg) så blev jag tillsagd att ta ut min ögonbrynspiercing. Jag försökte i hela 20min men fick fan inte ut den.

Visst är det den översta pluppen man ska skruva medsols? Det är vad polare har sagt.

Jag vet verkligen inte hur jag ska få ut piercingen. Ytan är så blank och det är ju 2st stål(?) kulor.. Så det är inte så enkelt att få grepp och försöka skruva.
Tog dock på mig gummihandskar (som läkarna använder) och då fick jag grepp och allting. Men den ville fan inte skruvas loss!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Då får du gå och knipsa. Eller så kanske dom lyckas skruva loss den själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Då får du gå och knipsa. Eller så kanske dom lyckas skruva loss den själva.

Men gud vad jobbigt att knipsa den.. Har BJJ och sedan MMA träning direkt efteråt imorgon. Hinner inte göra det tills dess. Och isåfall åker jag hellre in till han jag piercade mig hos (Ed's piercing)..
Finns det inget sätt att få ut den på? Det måste ju gå.
Har ni eller känner ni någon som har stött på samma problem? Eller ska det vara enkelt att skruva loss den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Och isåfall åker jag hellre in till han jag piercade mig hos (Ed's piercing)..

Ja men det var ju det jag menade.

leemanftw:

Eller ska det vara enkelt att skruva loss den?

Ja man ska ju klara av det själv iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ja men det var ju det jag menade.

Ja okej. 🙂

emery:

Ja man ska ju klara av det själv iaf.

Kanske får av den senare ikväll / imorgon. Lite tveksamt dock. Vill inte dra för mycket i piercingen så tänker inte försöka på ett tag. Värker lite smått nu eftersom att jag försökte få av den för 20min sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa att skruva på båda kulorna? Båda brukar gå att skruva loss och sen äre väll bara att testa åt alla håll, testar du bara åt ett håll och det är fel och intee testar att skruva åt andra hållet får du ju skylla dig själv om du inte får bort den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

testa att skruva på båda kulorna? Båda brukar gå att skruva loss och sen äre väll bara att testa åt alla håll, testar du bara åt ett håll och det är fel och intee testar att skruva åt andra hållet får du ju skylla dig själv om du inte får bort den.

Jag drar ju båda kulorna åt motsatta håll. Så det är ju som att jag skruvar på båda. Har provat lite åt andra hållet också men det är så otroligt jobbigt att skruva åt det hållet så jag tvivlar på att kulan ska skruvas så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mmm, det är just därför du då och då måste skruva lite på dom så att dom inte fastnar.

Gå tillbaka till din piercare han kan nog fixa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Jag drar ju båda kulorna åt motsatta håll. Så det är ju som att jag skruvar på båda. Har provat lite åt andra hållet också men det är så otroligt jobbigt att skruva åt det hållet så jag tvivlar på att kulan ska skruvas så.

gå till din piercare o be han hjälpa dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Mmm, det är just därför du då och då måste skruva lite på dom så att dom inte fastnar.

Gå tillbaka till din piercare han kan nog fixa det.

Det tänkte jag inte på.. 🙁

minimojen:

gå till din piercare o be han hjälpa dig

Ah jag får väl göra det. Ska ändå byta smycke hihi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Ska ändå byta smycke hihi.

Om du nyligen gjort den så växer nog hålet igen om du inte byter direkt, vilket tydligen inte går pga dina aktiviteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om du nyligen gjort den så växer nog hålet igen om du inte byter direkt, vilket tydligen inte går pga dina aktiviteter.

Alltså jag ska gå till han jag piercade mig hos, be han ta av min piercing och sedan sätta dit en ny.
Jag har haft piercingen i lite mer än 2 månader.
Kommer bara ta av den när jag har träning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Kommer bara ta av den när jag har träning.

Den hinner växa igen på den tiden.


   
SvaraCitera

jag har knipsat av alla mina piercingar. så svårt äre inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Den hinner växa igen på den tiden.

På 1½ timma? :O Tveksamt.. Hade inte på mig mitt örhänge på 8h och det var bara en liten hinna som hade skapats, hur enkelt som helst att trycka igenom örhänget ändå.

Nexyia:

jag har knipsat av alla mina piercingar. så svårt äre inte.

Jag tänker inte knipsa av den. Isåfall om det är sista utvägen så ska jag göra det hos han jag piercade mig hos.


   
SvaraCitera