Aviseringar
Rensa alla

hjälp, fått ett hål i upphängning på min bas


Ämnesstartare

har fått ett hål i upphängningen på basen, lika stort som en skruvmejsel, alltså inte så stort, påverkar det basen på något vis? blir den mycket sämre eller? ha limmat över hålet också


   
Citera
Ämnesstartare

StyX_SweHoting:

lika stort som en skruvmejsel

Ganska specifik form med andra ord :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer nu kunna spela den bas tonen som gör att ändtarmen slappnar av, vilket resulterar i att alla som får vibrationerna kommer att skita på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hobzii:

Du kommer nu kunna spela den bas tonen som gör att ändtarmen slappnar av, vilket resulterar i att alla som får vibrationerna kommer att skita på sig.

hur ska jag tolka allt?
att den kommer låta bra fast det blivit hål och jag limmat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en ny, cheapskate!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur trög är du människa :S


   
SvaraCitera

upphängningen? de är ju liksom ingen fara haha de är som de låter,
bara upphängning som grejerna sitter fast i.
samma sak om du skulle ha ett hål i gångjärnen på en dörr, so what.


   
SvaraCitera
Homo0

StyX_SweHoting:

har fått ett hål i upphängningen på basen, lika stort som en skruvmejsel, alltså inte så stort, påverkar det basen på något vis? blir den mycket sämre eller? ha limmat över hålet också

Ja, det påverkar och troligen kommer hålet även att bli större ju mer du spelar.

Hur har du limmat?
Själv testar jag nu att laga sprickor med Sicabond, ett slags lim som används inom byggindustrin som inte blir stenhårt utan förblir elastiskt. Det finns säkert andra lim som fungerar likadant.

Men det är inte bara att limma. Stryk ut ett lager lim och lägg sedan på en bit gasbinda. låt torka och lägg sedan på mer lim.
På så sätt armerar du limningen och den spricker inte lika lätt. Gasbinda eller något annat liknande.

Slutsats: täpp igen hålet. Det skall vara tätt, annars låter det illa.
Lycka till.


   
SvaraCitera

upphängningen är metall. menar du själva konen eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera