Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! Film redigerings program tips?


Ämnesstartare

Söker efter ett redigerings program eller liknande där man kan mixra med filmklipp från datan. Min kompis fyller år snart och jag tänkte klippa ihop en massa roliga klipp jag har på henne. Jag har en Mac och iMovie men gillar inte iMovie.

Min tanke är att jag vill kunna lägga till musik, köra vissa delar i slowmotion och upprepa vissa delar av ett klipp i takt till musiken. Jag hittar ingenting på internet som inte är FÖR komplicerat...


   
Citera
Ämnesstartare

sony vegas pro eller premiere pro är de bästa programmen. Båda är ganska lätta att lära sig. Men premiere pro har bättre integration med photoshop, after effects och de andra programmen skapade av adobe...


   
SvaraCitera

adaq:
sony vegas pro eller premiere pro är de bästa programmen. Båda är ganska lätta att lära sig. Men premiere pro har bättre integration med photoshop, after effects och de andra programmen skapade av adobe...

+1. Sonyvegas är bäst , sen Adobe after effects 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
sony vegas pro eller premiere pro är de bästa programmen. Båda är ganska lätta att lära sig. Men premiere pro har bättre integration med photoshop, after effects och de andra programmen skapade av adobe...

vad menas med ''bättre integration'' ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

vad menas med ''bättre integration'' ?

Alltså du kan importera PSD och AEP direkt till premiere pro utan att behöva exportera själva bilden/filmen. Det betyder att gör du ändringar i PDF-filen eller i AEP-filen som du importerat till premiere pro så görs ändringarna automatiskt även i premiere pro utan att du behöver importera filen igen


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar Adobe Premiere för att redigera videoklipp. Man kan både använda de till grundgrejer och till mer avancerad redigering. Adobe har  30 dagars trial på alla sina produkter så bara att testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för filmer du ska redigera? Filmer i 1080p Full HD? 

Säger som ovanstående Adobe Premiere Pro är bäst. Finns att tanka ner gratis från div sajter. Var få du leta upp själv. 


   
SvaraCitera
alien

Jag har Adobe Premiere Pro CC 2014 v8.0.1 med tillhörande Adobe After Effects CC 2014 samt Lynda.com's Adobe Premiere Pro CC Essential Training (drygt 9 timmar lång tränings- och instruktionsfilm).

Mer info på: Lynda.com.

PMa mig om du är intresserad.  Blink


   
SvaraCitera