Aviseringar
Rensa alla

Hjälp: flickvän gjort slut efter 2 år


Ämnesstartare

Jag behöver eran hjälp, jag är förvirrad och vet inte hur jag ska göra. Jag ska försöka beskriva min situation så bra som möjligt för er.

* Jag och min flickvän har varit tillsammans i 2 år. Vårat förhållande har varit stabilt och bra enligt båda. När vi väl bråkat dom få gånger så har vi löst det väldigt bra tillsammans utan följder och pratat om det. Men så till saken. För nästan två månader sedan åkte hon och en tjejkompis till Sunny Beach i Bulgarien en vecka. När hon kommer hem så berättar hon för mig direkt utan att hålla undan det att hon varit otrogen. Inte hela vägen men att hon strulat med en kille. Hon sa att det inte betydde något för henne och att hon ångrar det djupt. Jag blir känslomässigt rubbad då jag litat fullt ut på henne. Jag kände att jag visste vart jag hade henne. Därefter dröjde det några dagar innan vi träffades igen och jag förlät henne pga att jag känner så mycket för henne. Vi rullar på som vanligt ungefär en och en halv månad. Sen kommer hon hem och frågar mig hur jag tycker det är mellan oss. Jag svarar att jag tycker det går upp och ner som i alla andra relationer, man har ju sina bra och dåliga dagar. Men att det är bra mellan oss. Då säger hon att hon känt efter ett tag och att det inte känns bra och gör slut. Anledningen jag får är att hon vill ut och festa med kompisarna och resa. Men att hon också tycker att det inte känns bra mellan oss att hon fortfarande älskar mig men att känslorna har svalnat. Jag blir helt knäckt och fattar inte att det är sant. Blir som en vandrande zombie genom vardagen.
Vilket har fått vänner och familj att säga till. Sen 3 veckor senare vill hon träffa mig igen och prata. Vilket jag tvekade till eftersom jag låst ute allt och alla under den tiden. Men jag beslutade att jag skulle ge det ett försök och hoppas på att inte bli ännu mer deprimerad efter hennes besök. Men besöket blev helt annorlunda, hon berättade för mig att veckorna har varit jobbiga för henne och att hon saknat mig. Det slutar i att vi kysser varandra några gånger och sen är hon tvungen att ta sitt tåg hem som snart gick så jag körde henne till tåget. Sen så har vi bestämt att vi träffas igen och se vart det leder. Men där är mitt problem. Jag vet inte vad jag vill, kan jag lita på henne? ska jag det? Tänk om hon sårar mig igen? ska jag ta den chansen? är det värt det? Jag är förvirrad


   
Citera

[sad]


   
SvaraCitera

Risken finns att du blir sårad igen, jobbigt nog. Men känner du att det är värt det, värt ett försök till, så, go for it.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera

Wall of text!

Men du har visst varit för lite på Flashback. Det är ju för sent nu, men du skulle aldrig släppt iväg henne till Sunny Beach. Vad tänkte du egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Men du har visst varit för lite på Flashback. Det är ju för sent nu, men du skulle aldrig släppt iväg henne till Sunny Beach. Vad tänkte du egentligen?

Jag skulle också åkt dit med några kompisar. Men så blev inte fallet.


   
SvaraCitera

Anonymus14:

kan jag lita på henne? ska jag det? Tänk om hon sårar mig igen? ska jag ta den chansen? är det värt det? Jag är förvirrad

Nej, Du vinner inget på det. Självklart saknar hon dig och du saknar henne. Hur tror du det ser ut om ett år? du säger ju själv att hon sagt att hon vill ut o festa/resa med sina tjej vänner.
Tror inte det är något att bygga på, håll dig undan och leta nya flickor när du kommit över tösen.


   
SvaraCitera

Anonymus14:

Tänk om hon sårar mig igen? ska jag ta den chansen? är det värt det? Jag är förvirrad

Själv vart i en liknande sits nyligen och det jag lärt mig är bland annat att så länge du är förvirrad och sårad, så duger du inte någon ting till.
Kanske svider att höra, men det är sant. Du är komplett värdelös i en relation som du mår nu. Därför Måste du börja tänka på dig själv. Att gå och deppa över det och stänga in dig är det absolut sämsta du kan göra. Det kommer bli en nedåtgående spiral och om hon väl vill bli tillsammans igen kommer du vara så pass sargad att förhållandet inte kommer hålla ihop i alla fall.
Här kommer den svåra biten... Försök vara glad ändå. Gör grejer som DU tycker är kul! Ägna dig själv tid, uppmärksamhet och ansträngning! Försök göra ditt liv så jävla bra du bara kan. För ju bättre du mår, desto mer kommer du kunna tillföra en relation, om hon nu skulle vilja ge det ett nytt försök dvs.

Och det är väldigt vanligt att man ses igen efter några veckor. Ibland stannar det vid kyssar, ibland blir det mer... Och jag tror det måste få vara så. Klart man saknar någon man levt med så länge och känt så starkt för! Det är jätte tungt att bryta direkt, man behöver en avtoning.

Att ta upp relationen igen så pass snart tror jag inte är en bra idé. Var ifrån varandra ett tag. Strula med andra om ni vill, ligg med andra också för den delen. Bete dig inte som Att ni kommer bli ihop igen. Att räkna med det är farligt!
Men OM hon nu vill ha dig tillbaka, så får du ta den knuten då. Men gå inte in i något förhållande (och det här gäller alltid, inte bara nu) när du mår dåligt!

Så, so sagt: Tänk på dig själv en tid, unna dig något, lär dig något, väx som människa och ha kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

Att ta upp relationen igen så pass snart tror jag inte är en bra idé. Var ifrån varandra ett tag. Strula med andra om ni vill, ligg med andra också för den delen. Bete dig inte som Att ni kommer bli ihop igen. Att räkna med det är farligt!

Okej, men vi har bestämt att vi ska ses på tisdag nästa vecka igen. Är det en dålig idé? Borde jag vänta några veckor till?


   
SvaraCitera

Anonymus14:

Okej, men vi har bestämt att vi ska ses på tisdag nästa vecka igen. Är det en dålig idé? Borde jag vänta några veckor till?

Har du redan bestämt det har du två val, att säga till henne att du är lite osäker och att du känner att du kanske vill vara ifrån henne ett tag - du behöver iallafall bevisa för henne att du inte låter henne komma undan med vad som helst, hur kravlöst som helst. Du får inte ut något av en sån relation..

sedan säger jag inte att du inte borde förlåta henne, eller bli tillsammans med henne, det avgör du själv, men mitt råd är att vänta och umgås med vänner och håll dig till annat åtminstone en vecka. Då får hon tänka på saker lite mer och kanske blir ert förhållande bättre av det.


   
SvaraCitera

Anonymus14:

Okej, men vi har bestämt att vi ska ses på tisdag nästa vecka igen. Är det en dålig idé? Borde jag vänta några veckor till?

Ses kan ni väl göra, men jag tycker verkligen inte att ni ska knyta någon närmare relation nu...

Men, kom ihåg, jag kan inte Veta vad som funkar bäst. Det är utifrån mina erfarenheter...

Men ägna det jag sagt en tanke, det råder jag dig att göra. =)


   
SvaraCitera

Anonymus14:

...Anledningen jag får är att hon vill ut och festa med kompisarna och resa...

Anonymus14:

Jag vet inte vad jag vill, kan jag lita på henne? ska jag det? Tänk om hon sårar mig igen? ska jag ta den chansen? är det värt det? Jag är förvirrad

Men vill du? Känner du att du vill vara tillsammans med henne fortfarande? Nu kanske du är så pass känslomässigt rubbad att du faktiskt inte vet vad du ska göra, tycka, känna eller vill. Men vill du?

Men om du bortser från hur din tillit ligger till just nu, bortser från din rädsla att bli sårad igen, bortser från om det är värt mödan/besväret eller ej. Vad vill du med den här tjejen?

Raptor:

Att ta upp relationen igen så pass snart tror jag inte är en bra idé.

Det tror inte jag heller. Tycker du ska smaka på frågan "Vill jag?" Om hon frågar när det är så tidigt att veta om du fortfarande vill försöka med henne, så säg som det är att du just nu inte vet riktigt vad du vill mer er två. Få inget infall bara, försök att klura ut vad du vill. Det kan dock ta ett par veckor, nån månad eller ett par månader för dig att "känna efter". Ni kan väl träffas och ses. Det är jättevitkigt att ni pratar. Säg det till henne om du känner så, var ärlig och säg om du har svårt att liksom "lita" på vad hon säger och tycker. Det har du all rätt att känna och tycka.

När du kommit så lång så, ni har pratat och kanske tagit upp lite om ert förhållande så kanske ni kan "omstrukturera" lite. Börja om kanske, det där med att bygga upp förtroendet till henne. Hon ska veta att det här är något hon inte ska ta det lätt på. Det är en process du går igenom nu, som väger mellan att fortsätta ert förhållande eller låta båda gå skilda vägar.

[sad] tråkigt.


   
SvaraCitera

Det finns en eller flera anledning till att det tog slut och de anledningarna lär ju inte ha försvunnit av sig själv.


   
SvaraCitera

Hon utnyttjar dig.


   
SvaraCitera

Kanske låter starkt men, låt henne gå ta inte tillbaka henne.


   
SvaraCitera