Aviseringar
Rensa alla

hjälp för att bli större


Ämnesstartare

Jag tror att du äter och tränar för lite. I dagens internetvärld är alla hysteriska och tror man övertränar om man är på gymmet mer än en timme eller fler än 4ggr.

Jag har en massa förslag och tips som du kan läsa igenom på min sajt. Använder mycket av det själv och det är en bra utgångspunkt.

Sajt. http://trainingground.webs.com/

Lycka till! Har du några frågor så är min brevlåda öppen för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@Dennis.

Tycker du 1x105kg bänkpress låter rimligt? Nae.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

JMartinH:

15år

Du vet att man ej bör träna med vikter - åtminstone ej större vikter - förrän man har växt klart va? Trodde inte ens att gymmen tillät det. Kasst, må jag säga.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Hemlight:

Tycker du 1x105kg bänkpress låter rimligt? Nae.

Varken ovanligt eller speciellt chockerande med tanke på hans vikt och längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Tycker du 1x105kg bänkpress låter rimligt?

Ja, om han är hyfsat stark. Hurså?

Nu måste detta forum börja reglera sådana här OT-inlägg så att man kan ha en vettig diskussion. Vem orkar med att starta en tråd eller skriva något om en av 5st medlemmar ger nedlåtande kommentarer, utför personangrepp till den som försöker svara seriöst?

Sedan, de svar som ges är (förutom nedlåtande) ofta ytliga och saknar substans. Det tar ifrån tråden sin seriositet och då tenderar den att dö ut innan TS fått svar på sin fråga.

//TrainingGround


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onödigt att köra 1x105kg bänkpress. Speciellt i hans ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Onödigt att köra 1x105kg bänkpress. Speciellt i hans ålder.

Det är hans styrkestats. Så vi vet hur stark han är. Det är inte vad han tränar, han söker träningsschema for gods sake!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha -.- Förstog inte vad han menade -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Du vet att man ej bör träna med vikter - åtminstone ej större vikter - förrän man har växt klart va? Trodde inte ens att gymmen tillät det. Kasst, må jag säga.

Inget fel med det, så länge man tränar rätt finns det bara fördelar. Finns studier på att är bra att börja styrketräna redan vid 10 års ålder för skelett och sådant.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

cpstoerd:

Inget fel med det, så länge man tränar rätt finns det bara fördelar. Finns studier på att är bra att börja styrketräna redan vid 10 års ålder för skelett och sådant.

Nej. Eller jo, rätt, dvs utan större vikter. Du sliter mycket på skelettet, som tex epifysen (växtzonen, kan ha fel på namnet var länge sedan jag pluggade detta).

Ja, styrketräna ja, har jag ej sagt emot. Men bara med din kropp som tygnd, eller med lättare vikter.


   
SvaraCitera