Aviseringar
Rensa alla

Hjälp för dem som har självmords tankar


Ämnesstartare

Jag undrar liksom varför skapar man en tråd eller nytt forum och skriver att man vill ta livet av sig? Varför skriver man ens så? Då vill  den personen vilja han hjälp eller? Så om jag tex skulle skriva så, är det ju för jag känner det just nu men en andra halva av mig känner liksom om det blir bättre vill jag leva.....  så jag kommer åter igen  varför skriver man en ny tråd/forum om att man vill dö? Jag tror det är för att den personen skulle vilja ha hjälp för den persone vill egentligen inte må dåligt...


   
Citera
Ämnesstartare

Var vill du komma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kirache: Jag tror det är för att den personen skulle vilja ha hjälp för den persone vill egentligen inte må dåligt...

Vem VILL må dåligt? xD


   
SvaraCitera
reben

jag tror att du har helt rätt i det du skriver. det är med största sannolikhet ett rop på hjälp.

Axelinaaas: Vem VILL må dåligt? xD

självklart vill ingen må dåligt, men tråden handlar ju inte om det utan om varför man skapar en tråd om att man vill ta livet av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Var vill du komma?

Nu gissar jag bara, men jag tror att TS försöker visa att en person som skriver att denne vill dö egentligen inte är så säker på den saken alltså att det trots allt finns en viss vilja kvar att leva. Det kan kanske fungera som en positiv sak om man inser att man inte är 100% säker på att man vill dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Nu gissar jag bara, men jag tror att TS försöker visa att en person som skriver att denne vill dö egentligen inte är så säker på den saken alltså att det trots allt finns en viss vilja kvar att leva. Det kan kanske fungera som en positiv sak om man inser att man inte är 100% säker på att man vill dö.

Tack. 🙂
Hade svårt att få klarhet i vad hn menade, det blev lite luddigt med alla frågor bara,  men nu förstår jag, dock ej säker på om jag håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: dock ej säker på om jag håller med.

Ett litet ljus i tunneln kan bli större, eller släckas helt, men så länge det lyser finns det en gnutta hopp kvar. Håller du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Ett litet ljus i tunneln kan bli större, eller släckas helt, men så länge det lyser finns det en gnutta hopp kvar. Håller du med?

Mna... jo... öh.

Typ så tänker jag. :/


   
SvaraCitera

Tror det ligger någonting i det TS skriver. Även om man inte känner så medvetet, så tror jag att det mycket väl kan röra sig om en undermedveten självbevarelsedrift. Det kan kännas bra eller man kan rent av känna sig tvungen att berätta för andra hur man mår när man mår dåligt, och på grund av det så blir det enklare att få hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaaa uppmärksamhet står på menyn


   
SvaraCitera