Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, första gång som hundvakt :/


Ämnesstartare

Jag ska vara hundvakt i tre dar men jag är jävligt nervös. Har aldrig suttit hundvakt innan och jag har heller ingen hund och har aldrig haft. Min pappa har haft och känner vissa som har men det känns som att det kommer hända hunden något och då går allt åt skogen. Lite tips från hundägare eller nån som vet mer om hundar? Jag sitter hundvakt därför att jag inte kan skaffa egen hund och får inte för pappa så min enda chans är att bara sitta hundvakt ett par dagar då och då. Tacksam för svar x(


   
Citera
Ämnesstartare

vad är det för hund? är den snäll?

när du går ute så fråga andra hundägare vad det är för ras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va inte hundvakt om du aldrig haft hand om en hund innan..


   
SvaraCitera

Det du behöver göra är
1. Se till att hunden får mat
2. Ta ut hunden på promenad 

På morgonen, vid lunch, och på kvällen ska hunden ut som minimum. Gå gärna ut många ggr per dag eller ta en lite längre promenad färre gånger. 

Du kommer att märka på hunden när den inte mår bra. Be även din pappa om hjälp.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge den rätt mängd mat och enligt ägarens instruktioner och gå ut med den och lek med den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hunden är en amstaff/vinthund på ca 1 år. tack för alla svar men vilka slags frågor ska man ställa till ägaren så man inte ångrar sig sedan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:
Hunden är en amstaff/vinthund på ca 1 år. tack för alla svar men vilka slags frågor ska man ställa till ägaren så man inte ångrar sig sedan?

Har du träffat hunden förut? Smartast är att prata med dem innan om saker som behövs så du får en bild av hunden, du lär ju självklart känna den hos dig. Eftersom den är ung så har den antagligen mycket energi och vill leka.
Blir den inte tillräckligt stimulerad så blir de knasig eller vad man ska kalla det 


   
SvaraCitera

Om hunden är trevlig så borde det inte vara nå problem, bara o mata hunden och gå ut på långa promenader, amstaff hundar måste röra sig mycket, dom är inte hundar som sitter hemma i lägenheten och sover varje dag som andra hundar. Sen ge hunden kärlek bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge hen mat och vatten. Gå ut och gå med hen ofta så brukar det lösa sig Glad


   
SvaraCitera