Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP FORT - DATORKRASH!


Ämnesstartare

Öhm jag har fått ett problem med min dator (inte den jag sitter vid nu) då jag inte kommer in på mit operativsystem! När jag startar datorn meddelar den att jag kan välja mellan att starta windows normalt eller felsäkert läge. Men vilket alternativ jag än väljer så kommer jag inte längre än en svart tom ruta. Datorn rekomenderar också mig att göra "inkonsekvenskontroll" vilket inte löser ett skit utan bara går igenom diskarna och hävdar att det är något som inte stämmer. Eventuellt säger datorn att jag ska göra en reperation som jag lät göra under hela natten och under hela dagen. Efter 15 timmars recovering utan resultat gav jag upp.

Finns det någonting jag kan göra för att förhindra omformatering och få ett funktionellt Windows?

Oft: Bill Gates har inget med det här att göra! Dold text: //variabel


   
Citera
Ämnesstartare

superflat:

När jag startar datorn meddelar den att jag kan välja mellan att starta windows normalt eller felsäkert läge.

Samma sak med våran andra dator, Windows XP SP1 på den.

superflat:

Bill Gates borde skjutas!

För att?


   
SvaraCitera

superflat:

Finns det någonting jag kan göra för att förhindra omformatering och få ett funktionellt Windows?

Nä, men ska du spara filer så ta ut hårddisk(arna/en) och sätt i de(n/m) i en annan dator och släng över filerna och formatera sedan om. Om det är det är det som hindrar dig från formatering dvs... [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonatanzor:

Nä, men ska du spara filer så ta ut hårddisk(arna/en) och sätt i de(n/m) i en annan dator och släng över filerna och formatera sedan om. Om det är det är det som hindrar dig från formatering dvs...

Har inget operativsystem på skiva så jag kan inte instalera om det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Har inget operativsystem på skiva så jag kan inte instalera om det.

http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download kan du tanka live-cd:s med ubuntu som du bör kunna använda till ändamålet. du kanske har en gammal dator eller känner nån som kan bränna? annars finns det i menyn till vänster en möjlighet att köpa en skiva, fast det kan ta ett tag. om du väntar till um-träffen 15:e kan jag ta med en gammal ubuntu 7.04 om du vill? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

om du väntar till um-träffen 15:e kan jag ta med en gammal ubuntu 7.04 om du vill? 😀

Tack men nä det är bra 🙂
Det jag menar är att jag inte har windows på skiva, och det behöver jag om jag ska omformatera datorn, vilket verkar vara det enda alternativet 🙁


   
SvaraCitera
Åtta

superflat:

Det jag menar är att jag inte har windows på skiva, och det behöver jag om jag ska omformatera datorn, vilket verkar vara det enda alternativet 🙁

Har du inte någon Windows-licens till hands, och inte har någon vilja att köpa någon, så kan du ju alltid installera Ubuntu - istället för att bara köra det live.


   
SvaraCitera

superflat:

Oft: Bill Gates borde skjutas!

han själv har väl inte programerat programet och för det mesta funkar det väl bra för alla oss andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bugatti:

han själv har väl inte programerat programet och för det mesta funkar det väl bra för alla oss andra.

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw ppl, kan något ha pajjat i hans dator?


   
SvaraCitera

superflat:

Har inget operativsystem på skiva så jag kan inte instalera om det. [sad]

Finns flera billiga sätt att lösa det där på[party]

Dold text: the pirate bay är ett av dem[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Dold text: //variabel

jävla maktutnyttjande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bugatti:

han själv har väl inte programerat programet och för det mesta funkar det väl bra för alla oss andra.

microsofts grejer funkar aldrig bra men tråkigt nog så kan en del inte klara sig utan det! jag är en av dom 🙁


   
SvaraCitera

superflat:

lol

köp en mac då den har ett annat program men är dyrare sen vet jag inte fler linux kanske

superflat:

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera