Aviseringar
Rensa alla

hjälp! frånvaro vs betyg


Ämnesstartare

crushcrushcrush:

Fick sänkt betyg i matte förra terminen pga min närvaro. Jag hade fått vg eller mvg på alla prov och test men fick ändå g i betyg.

du går icke gymnasiet [no-no]


   
SvaraCitera

Det beror lite på lärare till lärare, men frånvaron har inget med ens betyg att göra, Fixar du bara proven och dylikt så är det bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Det är helt och hållet upp till läraren.

Sen är det ju i idrott att man måste vara där och visa. Till skillnad från de teoretiska osv.

Annars om man ska ta en sista utväg kan du ju visa din lärare genom att spela in på video eller göra efter skolan.

För de prickar ju av vissa grejer. Om de ska ha en lektion där du ska visa att du kan simma, t.ex., och du missar den. Hur skall lärare då veta att du kan simma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Hur skall lärare då veta att du kan simma?

har varit med på ett simtillfälle och visat livräddning och annat skit, snittar väl vg+ när jag går på idrotten, är vicekapten för klassens fotbollslag men vet sj att jag aldrig kommer få MVG, eftersom jag kommer landa på 18.5-19.5 i betyg så kommer idrott räknas bort då jag är 90:a (generationerna födda efter 1990 kommer dock bli tvungna att räkna med idrott oavsett vad)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

har varit med på ett simtillfälle och visat livräddning och annat skit, snittar väl vg+ när jag går på idrotten, är vicekapten för klassens fotbollslag

Vart vill du komma till?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Vart vill du komma till?

du fråga hur jag kan få G i idrott utan att vara där, jag besvara din fråga.

btw, lär dig skillnaden mellan var och vart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

btw, lär dig skillnaden mellan var och vart

Vet redan den, råkade göra fel bara[smile].

Tar inte varje inlägg som en uppsats jag ska lämna in till min svensklärare[confused].

martin312:

du fråga hur jag kan få G i idrott utan att vara där, jag besvara din fråga.

Frågade jag dig? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Frågade jag dig?

nej, eller, du sa att man måste vara närvarande på idrotten för att visa vad man kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

nej, eller, du sa att man måste vara närvarande på idrotten för att visa vad man kan

Ja, man måste vara där för att visa. Sen om du visat svar på alla saker han måste veta för att sätta respektiva betyg, behöver du väl inte vara mer närvarande än nödvändigt. Men man måste vara där relativt mer än teoretiska ämnen så som matte till exempel.

martin312:

(generationerna födda efter 1990 kommer dock bli tvungna att räkna med idrott oavsett vad)

Gråter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Men man måste vara där relativt mer än teoretiska ämnen så som matte till exempel.

jag kommer när det är fotboll å andra grejjer som jag tkr är roliga [smile]

KKARIM:

Gråter.

skummaste regeln, vi ska göra som alla andra och köra med meritpoäng, men idrott slipper vi. dubbelmoral!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

skummaste regeln, vi ska göra som alla andra och köra med meritpoäng, men idrott slipper vi. dubbelmoral!

Jan Björklund har åkt förbi sina glansdagar tror jag...

martin312:

jag kommer när det är fotboll å andra grejjer som jag tkr är roliga

Fri själ.

Vilken skola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

fri själ

ingen superpluggis skola, norra förorten så lite B-stämpel så inget för en elitsatsare som dig, även om vi gör bra ifrån i matte o fysik [cool]
men 6 min buss från mig [bigsmile]

KKARIM:

Jan Björklund har åkt förbi sina glansdagar tror jag...

jag är luf:are så säger nog inget nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

jag är luf:are så säger nog inget nu

Hahahha, JOIN THE MUF!!!!

martin312:

men 6 min buss från mig

GRYMT[tard]

martin312:

ingen superpluggis skola

Orka.

martin312:

norra förorten så lite B-stämpel så inget för en elitsatsare som dig

Hahaha, jag är knappast en elitsatsare XD.

martin312:

fysik

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Hahahha, JOIN THE MUF!!!!

been there, done that, bougt the t-shirt, and the video. håller med Moderaterna i det mesta, men tkr att folkpartiet prioriterar rätt saker mer [smile]

KKARIM:

[love]

ung o naiv, när du börjar med fysik B kommer du gråta blod [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

been there, done that, bougt the t-shirt, and the video.

HAHAHAHAHA.

martin312:

håller med Moderaterna i det mesta, men tkr att folkpartiet prioriterar rätt saker mer

Innan övervägde jag också folkpartiet ganska mycket. Men det finns några fläckar där...

martin312:

ung o naiv, när du börjar med fysik B kommer du gråta blod

Älskar i alla fall allt det är med elektroner osv. Radioaktivitet, strålning.

VAD GÖR MAN PÅ FYSIK B?[tard][chocked]


   
SvaraCitera