Aviseringar
Rensa alla

Hjälp gravid?!


Ämnesstartare

Hej! Jag är en 17-årig tjej (snart 18)  som hade sex med en kille i min ålder förra tisdagen. Dumma som vi var använde vi ej skydd...skrev ej upp när jag fick mensen förra månaden men vet att jag alltid får den i slutet av månaden. Eftersom jag oroar mig känns det i hela min kropp och det kanske är därför mensen ej kommit.
Har läst och vet att om jag tex skulle gå till ungdomsmottagningen och göra graviditetstest och det skulle visa sig att jag var gravid har de som jobbar där tystnadsplikt. Ändå så påstår barnmorskan som jobbar där att mina föräldrar skulle behöva veta och att hon skulle ta kontakt med de. Detta får mig att känna mig mindre trygg och mer orolig. När kan man förresten göra testet som tidigast? Kan man gå någon annanstans än till ungdomsmottagningen och få göra det gratis? Vill tillägga att jag äter starka mediciner och det får mig lite att tänka och tro att ett foster ej skulle överleva i min livmoder, vad tror ni?
Mycket tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Bara att springa in på närmsta apotek och köpa ett. Kostar högst nån femtilapp.


   
SvaraCitera
Berit

Nahual:
Bara att springa in på närmsta apotek och köpa ett. Kostar högst nån femtilapp.

clearblue (populärast) kan kosta upp till 200, rfsu 2 pack 70 o apotekets 90 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Bara att springa in på närmsta apotek och köpa ett. Kostar högst nån femtilapp.

Berit:

clearblue (populärast) kan kosta upp till 200, rfsu 2 pack 70 o apotekets 90 kr

Problemet är bara att jag är pank.
Kan man testa bara 11 dgr efter sexet och få trovärdigt svar?


   
SvaraCitera

Berit:

clearblue (populärast) kan kosta upp till 200, rfsu 2 pack 70 o apotekets 90 kr

Funderat på att börja med nåt preventivmedel istället? d:


   
SvaraCitera
Berit

HashtagLame:

Problemet är bara att jag är pank.
Kan man testa bara 11 dgr efter sexet och få trovärdigt svar?

bättre att vänta tills mensen skulle varit o du fått pengar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

bättre att vänta tills mensen skulle varit o du fått pengar 

Okej tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Funderat på att börja med nåt preventivmedel istället? d:

Ja fast då är det ju ungdomsmottagningen...


   
SvaraCitera
Berit

Nahual:

Funderat på att börja med nåt preventivmedel istället? d:

man kan fortfarande bli gravid o kanske inte finns nån som passar personen eller inte vill


   
SvaraCitera

Är i samma sits som dig, dock så tog jag dagen efter piller lite senare. Hur gick det? fick du mens?


   
SvaraCitera

HashtagLame:
Hej! Jag är en 17-årig tjej (snart 18)  som hade sex med en kille i min ålder förra tisdagen. Dumma som vi var använde vi ej skydd...skrev ej upp när jag fick mensen förra månaden men vet att jag alltid får den i slutet av månaden. Eftersom jag oroar mig känns det i hela min kropp och det kanske är därför mensen ej kommit.
Har läst och vet att om jag tex skulle gå till ungdomsmottagningen och göra graviditetstest och det skulle visa sig att jag var gravid har de som jobbar där tystnadsplikt. Ändå så påstår barnmorskan som jobbar där att mina föräldrar skulle behöva veta och att hon skulle ta kontakt med de. Detta får mig att känna mig mindre trygg och mer orolig. När kan man förresten göra testet som tidigast? Kan man gå någon annanstans än till ungdomsmottagningen och få göra det gratis? Vill tillägga att jag äter starka mediciner och det får mig lite att tänka och tro att ett foster ej skulle överleva i min livmoder, vad tror ni?
Mycket tacksam för svar!

Ja!
Shit happens!
Dina föräldrar kommer inte att bli glada, helt ärligt! 

No hate, but serious. Why do you have sex? You are so young. Live you're life. You have many years in you're life. You can have 1 child, 2 children or 20 children's. That time is coming one day! 

Om du äter starka mediciner så är det en risk att barnet kan få sjukdomar. Köp ett graviditetstest. Men eftersom att det nu har gått ca 1,5 månad så tror jag nog att du märker att du är gravid, om du inte gjort abort. 
Men om du snart är 18, så kan ju inte dina föräldrar bestämma över dig. Så då får ju du flytta hemifrån. Du är liksom "vuxen/myndig" då. (När?)

Jag är bara 11, 12 i oktober, så lite svårt för mig att veta. (Still a child)
Men ja, det var liksom mina "tips" till dig. 
(lite försent skrivet)

Hoppas att allt löser sig! 

//its_just_me


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Endnity:
Är i samma sits som dig, dock så tog jag dagen efter piller lite senare. Hur gick det? fick du mens?

Fick min mens för typ två veckor sedanTumme upp

its_just_me:

Ja!
Shit happens!
Dina föräldrar kommer inte att bli glada, helt ärligt! 

No hate, but serious. Why do you have sex? You are so young. Live you're life. You have many years in you're life. You can have 1 child, 2 children or 20 children's. That time is coming one day! 

Om du äter starka mediciner så är det en risk att barnet kan få sjukdomar. Köp ett graviditetstest. Men eftersom att det nu har gått ca 1,5 månad så tror jag nog att du märker att du är gravid, om du inte gjort abort. 
Men om du snart är 18, så kan ju inte dina föräldrar bestämma över dig. Så då får ju du flytta hemifrån. Du är liksom "vuxen/myndig" då. (När?)

Jag är bara 11, 12 i oktober, så lite svårt för mig att veta. (Still a child)
Men ja, det var liksom mina "tips" till dig. 
(lite försent skrivet)

Hoppas att allt löser sig! 

//its_just_me

Jag har sex för att det är skönt. Njuter av det.
Jag gjorde 3 st tester.
Fyller 18 i september.
Fick mens tillslut.
Tack ändå!


   
SvaraCitera