Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, han är min lärare


Ämnesstartare

Hej, jag har typ ett ganska stort problem, de e så att jag har hållt på med min lärare under ett tag. Ja, vi har legat... Jag går i 8an å när vi började i somras var han ny, det är vår svenska och mattelärare. Jag tyckte han var jättesnygg då, å i början kändes det jättebra. Jag var hos han ganska ofta å sov där oxå, han var jättesnäll å gullig, han brydde sig verkligen. Men nu känns det inte bra längre, jag vill inte mer. Men jag vet inte vad jag ska göra, han har sagt att jag ska få A i hans ämnen men om jag säger att jag inte vill mer kommer han säkert ge mig F. Jag vill inte att någon ska få veta något, då kommer jag bara få problem. För det är inte bara han som gjort fel, jag har gjort minst lika mycket fel oxå. 
Jag mår jättedåligt  av dehär, har ofta ont i magen å huvudet å mår illa oxå ibland. Han är jätteomtänksam å tar hand om mig å så, jag vet inte vad jag ska göra...
Nån som kan hjälpa mig? Typ har nått tips hur jag kan göra?
Han är 28 å ja är 15 förresten. 


   
Citera

mitt tips är att avsluta relationen, och om han då ger dig F i ämnen där du förtjänar ett högre betyg pratar du med rektorn.


   
SvaraCitera
time
 time

Han är i en förtroendeställning till dig och du har inte gjort något fel. Avsluta relationen om du inte mår bra. Ger han dig F, så förklara läget för din skolpsykolog eller din rektor. DU har inte gjort fel! Stor kram! Hjärta


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
mitt tips är att avsluta relationen, och om han då ger dig F i ämnen där du förtjänar ett högre betyg pratar du med rektorn.

Pricis, det är nog ända valet just nu


   
SvaraCitera

Berätta för dina farsa så kommer det bli en rolig upplevelse 🙂


   
SvaraCitera

Om det kommer fram at han har haft en sexuell relation med en av sina elever så får han förmodligen sparken. Han har gjort fel, man ska inte göra så med sina elever.


   
SvaraCitera

Han är vuxen så det är han som har gjort fel och dessutom din lärare.
Du mår ju inte bra av det så mitt tips är att berätta det för honom. Det skulle också vara bra för dig att kunna prata med någon en kompis eller förälder, kan kännas lättare då. Annars finns det kurator eller psykolog att få tag på! Men du har inte gjort någonting fel, han borde veta bättre! Han är säkert jättegullig, vet hur det är att ha en sån relation men han är inte frisk. Om han verkligen vill ha dig och du vill ha honom är det bäst att vänta tills du har fyllt 18.


   
SvaraCitera