Aviseringar
Rensa alla

Hjälp help socorro


Ämnesstartare

Hej jag undrar om det är normalt att bli yr varje gång man ställer sig upp efter att man har suttit ner eller legat ner? Ibland blir jag så jävla yr att jag tappar synen och tappar balansen.

Så jävla läskigt snälla är detta normalt?
Vad beror det på?


   
Citera

lågt blodtryck


   
SvaraCitera

elr så äter du för lite, gå och kolla upp hos läkare, det är bäst 


   
SvaraCitera

Brukar få så när det är varmt, eller när man inte druckigt så mycket vätska på ett tag.


   
SvaraCitera

Låter som blodtrycksfall, händer de flesta då och då efter någon timme för länge i soffan. 

Men kolla med VC om du är orolig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte bara på sommaren, och jag dricker jätte mycket vatten.

Xuzkie:
Brukar få så när det är varmt, eller när man inte druckigt så mycket vätska på ett tag.


   
SvaraCitera

BlackSnake:
Inte bara på sommaren, och jag dricker jätte mycket vatten.

Då kan det vara om man inte käkakt på ett tag. Eller fööör mycket


   
SvaraCitera

Rök inte. Var god avstå.


   
SvaraCitera

får nu rätt ofta.. tror det är weed + värme


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter normalt är normalviktig tror mitt BMI är 17.9.
Tror det kan vara OH (ortostatic hypotension)


   
SvaraCitera

BlackSnake: Tror det kan vara OH (ortostatic hypotension)

Troligtvis. Men uppsök VC för ett blodtryckstest om du vill fastställa. Det är inte farligt i sig att ha lågt blodtryck har jag själv fått höra (har ganska lågt), det som kan vara farligt är ju om du svimmar av och slår i något. Hur gammal är du?

Läste dock nu att det kan vara farligt om det är alltför lågt så jag skulle kolla upp det för säkerhets skull 🙂 Tror dock inte det är någon fara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är 14 år

Tigerdrottningen:
 Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

BlackSnake:
Är 14 år

Det är ju normalt att ha lågt blodtryck när man är ung och fortfarande växer osv, men som jag sa förut; kolla upp om det skulle kännas bättre eller om detta är något som stör dig i vardagen


   
SvaraCitera
penja

Som tidigare nämnt så tror även jag att det handlar om lågt blodtryck. Jag har alltid haft rätt lågt ochnär jag var ungefär 13-17 år hade jag väldigt ofta sådär. Om det känns väldigt problematiskt så borde du uppsöka vårdcentral, eller ev ringa och fråga om råd hos vårdguiden (telefonnummer 1177). 

Lycka till! Res dig inte för hastigt! 


   
SvaraCitera