Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Hur uppdatera jag min jailbreakat iphone 4!


4ypu02
Ämnesstartare

Hej allihopa!

Det är så att jag jailbreakade min iphone 4 för nån vecka sen!

Nu fick jag höra om iOS 5, och undrar om man kan uppdatera en jailbreakat iphone 4 till iOS 5?
Kan man?

Kan man?

Tack för svar!

Love you all!


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorer och IT


   
SvaraCitera

Kan man? Nej, det kan man inte. Eller jo, det kanske du kan. Men det blir jobbiiiiigt


   
SvaraCitera
Exner

läste 'jailbait'


   
SvaraCitera

vad gjorde du med den?
fan är för gammal för elektroniska prylar. borde dra mig tillbaka med en spinnrock och kardad kattpäls.


   
SvaraCitera

Exner:

läste 'jailbait'

Och öppnade länken direkt 😉


   
SvaraCitera

isola:

vad gjorde du med den?
fan är för gammal för elektroniska prylar. borde dra mig tillbaka med en spinnrock och kardad kattpäls.

Jailbreaka gör att man låser upp den och kan göra vad man vill. Tror det kallas root också, eller så är det något annat på annat mobiler.
Jag har i alla fall rootat min så att jag kan ta bort en massa skitprogram som kom med mobilen när jag köpte den.

Att göra sådant som står ovan gör att man har full frihet med mobilen.
Nackdelen är att garantin slutar gälla och om du klantar dig så kan du ta bort vitala grejer på mobilen. Du skulle kunna ta bort mjukvaran som styr kameran eller helt enkelt allt som finns på mobilen.
[smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

[smile]

Så könsnormativt det kändes att du svepte in här och förklarade för den lilla kvinnan hur det förhåller sig. Men det är bra, nu har jag lärt mig ngt nytt idag. [cute]


   
SvaraCitera

kör nåt vettigt på det, tex android


   
SvaraCitera
Bakric

1. Kasta din JagTelefon i backen så hårt du kan.

2. Skippa steg 1, det räcker med att du släpper den lite försiktigt så går den sönder.

3. Åk på steve jobs begravning och kasta något på kroppen. Typ en hund. Eller en sko.
Eller en full hund med skor på!

4. Pissa på graven när han väl är begravd. Blommor behöver gödning.

5. Rista "PC4EVER" på hans gravsten.


   
SvaraCitera

isola:

Så könsnormativt det kändes att du svepte in här och förklarade för den lilla kvinnan hur det förhåller sig. Men det är bra, nu har jag lärt mig ngt nytt idag. [cute]

Mm kan ju vara trevligt om kvinnorna i alla förstår lite när vi män snackar teknik... [bigsmile][wink]
Image


   
SvaraCitera

Myksa:

Mm kan ju vara trevligt om kvinnorna i alla förstår lite när vi män snackar teknik... [bigsmile][wink]

Det där är en bultsax! Det vet jag. Jag är duktig på verktyg. [cool]


   
SvaraCitera

isola:

Det där är en bultsax! Det vet jag. Jag är duktig på verktyg. [cool]

Det där är en rörtång... Går lätt att ställa in så den kan få bra grepp kring olika grova rör.

Det här är en bultsax:
Image
Den använder vi till att klippa upp lås och kedjor så att vi kan sno saker. [badgrin]

Men tyckte ditt inlägg var väldigt roligt.
Kvinnor alltså... [wink]


   
SvaraCitera

Mycket humor här nu känner jag. [smile]


   
SvaraCitera

men vafan [sad]

skyller på trötthet! [blush]


   
SvaraCitera