Aviseringar
Rensa alla

Hjälp Jag Är Blyg


Smoeky:

Hej!
jag har länge haft problem med att prata med nytt folk men när jag är med folk som jag känner så är jag hur framfusig om helst. jag vill veta vad jag har för problem!!

mååånga som har samma problem, dock så varierar skillnaderna väldigt mycket. hur som helst börja inte med alcohol för att lätta på blygheten, dåligt i längden.

Klorofyl:

Bara att träna träna träna

.


   
SvaraCitera

je taime:

Bara att träna träna träna

[y]


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Bara tro att man är bäst i världen och gå fram och prata ..inget mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onödigt vetande här under:

Jag är också blyg, det värsta är att på internet kan jag vara hur glad och rolig som helst mot såna jag inte träffat förut men om det skulle vara någon som är kompis till min kompis eller nåt sånt, och vi skulle träffas så skulle jag ha svalt min tunga -.-'

jo, träna är ett bra sätt. Inte för att jag har "tränat" så himla mycket men jaja.

viktigare:

Jag läste också i en bok att om man lättare få kontakt eller bli kompis med nån så ska man rikta frågorna mot kompisen.
Eftersom människan automatiskt tycker om någon som smickrar en.

ett annat tips är att alltid försöka hålla uppe konversationen. vilket kan vara svårt [tard]


   
SvaraCitera

Du kanske dricker för lite alkohol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ungefär samma problem, fast jag kan knappt prata med någon alls. Det finns vissa personer jag kan prata med , men med andra går det bara inte...oavsett om jag känner dem eller inte...Och med de som jag kan prata med , pratar jag inte mkt med iallafall (nu låter jag lite virrig märker jag 😛 Hoppas nån fattar).
Socialt handikappad , kallar min mamma mig(/det) (snäll mamma jag har eller?)

Sugarr:

Jag är också blyg, det värsta är att på internet kan jag vara hur glad och rolig som helst mot såna jag inte träffat förut

Precis sådär är jag med. På internet är jag hur social som helst men i verkligheten är de nästan omöjligt att prata..
Ett exempel är min bästa kompis. Vi har bara pratat på msn och aldrig i verkligheten och vi har bestämt att vi ska träffas någon gånt. Något som jag VET kommer gå DÅLIGT av en enda orsak...Jag kommer inte kunna prata med honom alls. bara sitta där och titta ner i marken...
Helt sjukt...


   
SvaraCitera

Är på samma sätt, men bara med vissa ;S

Vissa har jag hur lätt som helst att snacka med, typ vuxna och yngre än mig. Inte med jämnåriga jag inte känner dock, vilket är wiiierd.


   
SvaraCitera

jag är också socialt inkompetent jag är oftast rädd för hur folk ska tycka om mig. det är kanske det som äh va fan lolololo , nmiufre8ijhhabrtnboring orkar inte vara seriös


   
SvaraCitera

Det är bara att öva - släng dig i situationer som du ogillar och väx.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Ligg med nån så blir det bättre.

Hur konstigt det än på vara så är det här väldigt sant..
Sen om du inte är lika mycket med folk så glömmer du bort den sociala biten, det är helt naturligt. Bara ligga i och öva, som sagt tidigare. Tvinga dig själv till att vara med människor mer.


   
SvaraCitera

Yogi:

Gigidy

familt guy rules !!!!!![surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka på tänk itne så mkt, tar ett tag kanske vissa är bra blyga.


   
SvaraCitera

Lie jobbigt att skriva när alla möjliga människor kan läsa....
Jag är också ganska blyg.[blush]

Om man vill bli mindre blyg rekommenderar jag utåtriktade aktiviteter som att man har insamlingar för saker o sånt. Det är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Om man vill bli mindre blyg rekommenderar jag utåtriktade aktiviteter som att man har insamlingar för saker o sånt. Det är bra.

Smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bugatti:

familt guy rules !!!!!!

ya dawg


   
SvaraCitera