Aviseringar
Rensa alla

Hjälp jag är en ofrivillig SDare


Ämnesstartare

Hej jag har 1 fett dilemma

läste vad sverigedemokraterna i min kommun vill göra, tyckte det lät bra. Vad ska jag göra?

dehär är vad dom skrev

Varför ska man välja Sverigedemokraterna vid kommunvalet i september? Svaret är enkelt, vill man ha en ordnad ekonomi i kommunen så är Sverigedemokraterna partiet för dig eftersom vi är för budgetdisciplin och en väl omhändertagen förvaltning av skattepengarna. Precis som tidigare kommer vi att arbeta mot en höjning av den kommunala skatten som redan idag är näst högst i länet. Något som vi Sverigedemokrater i kommunen också anser vara av väldigt stor vikt är mer direktdemokrati, d.v.s. att alla röstberättigade i kommunen genom folkomröstningar ska få vara delaktiga vid större frågor. Självklart kommer vi att arbeta för frågor som står oss nära såsom äldreomsorgen där den lagstadgade parboendegarantin skall verkställas, för en näringsriktig och god mat på våra äldreboenden, för dagliga individanpassade aktiviteter m.m. Barnomsorg och skolan, barnen är vår framtid, vi kommer att agera för en trygg start i livet gratis frukt till förskolebarn, satsningar mot mobbning och allt annat än 100% behöriga att söka vidare efter grundskolan är ett misslyckande. Landsbygden är enormt viktig för Kommunen fortlevnad vi vill se en markant ökning av bussturer till småorter som har dragits ned de senaste åren, vägbidraget ska ökas till både enskild väg och vägsamfällighet. Det går trögt med nyetableringar av företag i kommunen,vilket är ett måste för vår kommuns överlevnad, vad tänker då vi i Sverigedemokraterna göra åt saken? Jo vi ska förbättra företagsklimatet genom att avveckla onödig kommunal byråkrati, öka satsningen på rådgivning och stöd för företagare och öka marknadsföringen av kommunen och dess företag.
Fem viktigaste frågorna i valet

  • 1. Budgetdisciplin.
  • 2. Landsbygd.
  • 3. Äldreomsorgen.
  • 4. Direktdemokrati.
  • 5. Skola och barnomsorg.

   
Citera

tänk på att de är rasister


   
SvaraCitera

välkommen tillbaks 


   
SvaraCitera

10697166_699290020125348_853729772958770


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja alltså jag vill låta bli att rösta på dem pga princip men när de har bäst kommunporlitk, vad gör man då?


   
SvaraCitera

Rösta på partiet och köp inte vad anti-SD stollarna på sidan säger.


   
SvaraCitera
Kudhos

Rösta på det partiet du tycker representerar dina önskemål och viljor i samhället. Varesig blått, rött, rosa, svart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Rösta på partiet och köp inte vad anti-SD stollarna på sidan säger.

Det känns ju jävligt lustigt att rösta extremvänster i övriga val men extremhöger i ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej jag heter elverpigen och jag är schizofren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ så känns det


   
SvaraCitera

amsi:
tänk på att de är rasister

din mamma är rasist, hon röstar ju på sd.


   
SvaraCitera

De har ju ingen ordnad politik och är precis lika borgerliga som m bara att de ej vill visa det. V är ju ett bättre parti för dig som outbildad med dålig ekonomi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är som sagt i kommunvalet. är redan säker på riksdag/landsting


   
SvaraCitera

SD röstar med moderaterna 9 gånger av 10


   
SvaraCitera

Ja alla partier försöker framstå som bra

"vi lovar en bättre skola"


   
SvaraCitera