Forumet - Hjälp jag är sugen på kött! Hur ska jag motstå mina sjuka begär?

Hjälp jag är sugen på kött! Hur ska jag motstå mina sjuka begär?

1331 0 148

Spana också in:

z i n:

Hjälp mig vad fan ska jag göra?

Svar:
z i n:

fortsätta kämpa emot

!

Försök hitta nya veggerätter du inte är van vid? Ät vegetarisk sushi om du inte brukar det, eller falafel om du inte brukar det.
Testa veggieprodukter som är gjorda för att efterlikna kött, typ sojakorv?
Stronghold:

Proteiner, Järn, vitaminer m.m.

Det tas ut av allt onyttigt. Fast fisk och kyckling behöver väl inte vara så onyttigt kanske, men ändå.

notfallingapart:

föresten är växter också döda ting.

inga lik dock

z i n:

Jag försöker men hade affären varit öppen nu så hade jag fan gått dit och syndat alltså.

Stryk ska du ha. Vad har gjort dig till ett monster? Är det fullmåne?

Ta en morot och riktigt känn ditt rena samvete broder [cool]
Stringburka:

Försök hitta nya veggerätter du inte är van vid? Ät vegetarisk sushi om du inte brukar det, eller falafel om du inte brukar det.
Testa veggieprodukter som är gjorda för att efterlikna kött, typ sojakorv?

Mja, problemet med sådan mat är att jag inte har råd med det, har iofs inte råd med kött heller så[cry][cry][cry]
Stronghold:

Och precis, fisk och kyckling är alltid nyttigt.

alltså, odlad fisk som i princip bor i sin egen avföring och därför matas fulla med antibiotika, hormoner, vaccin och jag vet inte vad, det kan fan inte vara nyttigt [tard]

Stronghold:

Är du en aktiv människa så tas det andra ut jo.

hur är det med typ hemjärn som ligger kvar i kroppen och skapar cancer? påverkas det av aktivitet?
Unexpected:

inga lik dock

nej men "lik" är en benämning på döda djur och olja är typ benämning på pressade växter. så vad vill du äta olja eller lik?

Grejen är att om jag skulle förstå vad problemet är med att äta kött rent moraliskt så. Min pappa har varit vegetarian i ca ehh 10 år så ja.
z i n:

Hur ofta gymmar du då?

Cirka fyra gånger i veckan. [smile]

Stronghold:

Finns i kött också, oftast mycket mer än i annat.

Nja, det är ju inte nödvändigtvis sant. Sojaprotein är väldigt proteinrikt, och det äts i allt från mjölform i mat som proteinberikare till färsform, där det smakar och ser ut som köttfärs, och man kan göra allt man kan göra med köttfärs med.

Även rikt på flertalet mineraler.

Om man vill ha bra animaliskt protein är det ägg och mjölkprotein som är 'bäst' sett till mängd/massa. [smile]