Aviseringar
Rensa alla

Hjälp jag är sugen på kött! Hur ska jag motstå mina sjuka begär?


Ämnesstartare

Jag mår verkligen dåligt över det här, jag känner för att stoppa bitar av döda djur i min mun i syfte att förtära dem :S

Jag har varit vegetarian i 2,5 år nu och aldrig någonsin innan har jag ångrat att jag tog beslutet att sluta äta djur. Aldrig någonsin har jag varit det minsta lilla sugen på att äta kött igen.

De senaste månaderna så har jag börjat satsa mycket seriösare på gymmet och tränar 4-6 gånger i veckan. Detta är något som jag mår jättebra av och verkligen tänker fortsätta med, jag vill bygga så mycket muskler och bli så stark som möjligt. Men det har också medfört att begär av att äta kött. Jag har köpt proteinpulver som jag dricker utöver den vanliga maten så jag tycker att jag borde få i mig tillräckligt med protein men ändå så bara växer behovet att synda med kött hela tiden.

Samtidigt som det känns äckligt och fel att sätta tänderna i en biff så är jag så himla sugen och det vore så himla gott att jag snart knappt kan motstå det. Vegetarisk mat känns plötsligt så tråkig och äcklig, är verkligen inte sugen på det jag äter men jag tvingar i mig det ändå för att jag behöver näringen. Innan har jag alltid gillat baljväxter och vegetariska proteinkällor men nu smakar det bara blä.

Hjälp mig vad fan ska jag göra? Ska jag ge efter för mina begär och bli en primitiv egoist som inte kan motstå frestelsen att äta kött eller ska jag fortsätta kämpa emot och fortsätta tvinga i mig äckliga bönor?

Vad är isåfall bästa sättet att stå emot?

Aja blev en jävligt lång text och jag är sjukt trött och orkar inte redigera den så den är säkert asdåligt skriven men hoppas att någon orkar läsa och har något att säga. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag äter snart upp mig själv. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjälp, känner mig så äcklig. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät MIG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Vad är isåfall bästa sättet att stå emot?

ät kött ffs, de är bra för kroppen [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska tvinga i mig några deciliter sojaprotein nu och se om det hjälper men fan vad äcklig skiten är alltså!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

ät kött ffs, de är bra för kroppen [rolleyes]

Men det är sjukt och barbariskt och äckligt och primitivt. [cry]

Jag känner mig som en psykopatisk seriemördare eller nått. [sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä men det är väl antagligen för att du börjat träna. Du kanske faktiskt inte får i dig tillräckligt med näring av din veg.kost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Men det är sjukt och barbariskt och äckligt och primitivt. [cry]

är de?

z i n:

Jag känner mig som en psykopatisk seriemördare eller nått. [sad][sad][sad][sad]

då har du ju problem. myror måste väll ändå vara okej [crazy] och från myror vart går gränsen? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta tönta dig förfan.

Du vet själv att kött är plågade själar, ångest, skrik och död. kastrerade grisar, ihopträngda kycklingar, fiskar fulla av mediciner och färgämnen och gud vet vad. Det är inte gott vad det än smakar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Nä men det är väl antagligen för att du börjat träna. Du kanske faktiskt inte får i dig tillräckligt med näring av din veg.kost.

jo antagligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Det är inte gott vad det än smakar.

de är nyttigt [no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

de är nyttigt [no-no][no-no]

Ruttnade lik är inte livgivande, det säger sig själv. Vad är det som är så nyttigt med kött?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Sluta tönta dig förfan.

Jag försöker men hade affären varit öppen nu så hade jag fan gått dit och syndat alltså. [chocked] Hoppas bara att jag är normal imorgon.

Jag känner för att döda något och slita i mig råa köttstycken eller nått. [shake][chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Vad är det som är så nyttigt med kött?

Proteiner, Järn, vitaminer m.m.


   
SvaraCitera