Aviseringar
Rensa alla

Hjälp jag är sugen på kött! Hur ska jag motstå mina sjuka begär?


Ämnesstartare

Stringburka:

fortsätta kämpa emot

men VARFÖR ska man kämpa emot något som ändå inte är fel. Känns ju lite onödigt. Kan ju satsa den energin på andra ting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså fiskar är ju typ ändå dumma i huvudet så dom är väl inte lika äckliga att äta eller? Det kanse jag faktiskt skulle klara av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Och precis, fisk och kyckling är alltid nyttigt.

alltså, odlad fisk som i princip bor i sin egen avföring och därför matas fulla med antibiotika, hormoner, vaccin och jag vet inte vad, det kan fan inte vara nyttigt [tard]

Stronghold:

Är du en aktiv människa så tas det andra ut jo.

hur är det med typ hemjärn som ligger kvar i kroppen och skapar cancer? påverkas det av aktivitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

men VARFÖR ska man kämpa emot något som ändå inte är fel. Känns ju lite onödigt. Kan ju satsa den energin på andra ting.

Det är fel, åtminstonde tycker jag det och om du inte har fattat det genom att läsa tråden så borde du skaffa läsglasögon!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

alltså, odlad fisk som i princip bor i sin egen avföring och därför matas fulla med antibiotika, hormoner, vaccin och jag vet inte vad, det kan fan inte vara nyttigt [tard]

[shake][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

alltså, odlad fisk som i princip bor i sin egen avföring och därför matas fulla med antibiotika, hormoner, vaccin och jag vet inte vad, det kan fan inte vara nyttigt

Jo, det kan det. Och det är det, hur mycket du än vill tro annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej ska inte äta fisk..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

inga lik dock

nej men "lik" är en benämning på döda djur och olja är typ benämning på pressade växter. så vad vill du äta olja eller lik?

Grejen är att om jag skulle förstå vad problemet är med att äta kött rent moraliskt så. Min pappa har varit vegetarian i ca ehh 10 år så ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

hur är det med typ hemjärn som ligger kvar i kroppen och skapar cancer? påverkas det av aktivitet?

Hemjärn? Varför är det farligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heme heter det väl föresten?


   
SvaraCitera

z i n:

Hur ofta gymmar du då?

Cirka fyra gånger i veckan. [smile]

Stronghold:

Finns i kött också, oftast mycket mer än i annat.

Nja, det är ju inte nödvändigtvis sant. Sojaprotein är väldigt proteinrikt, och det äts i allt från mjölform i mat som proteinberikare till färsform, där det smakar och ser ut som köttfärs, och man kan göra allt man kan göra med köttfärs med.

Även rikt på flertalet mineraler.

Om man vill ha bra animaliskt protein är det ägg och mjölkprotein som är 'bäst' sett till mängd/massa. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Det är fel, åtminstonde tycker jag det och om du inte har fattat det genom att läsa tråden så borde du skaffa läsglasögon!

Jo men du skrev den ju så dåligt [wink]. Okej du tycker de är fel. Jag säger att de inte är fel och att de är bra om du äter kött, speciellt fisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Alltså fiskar är ju typ ändå dumma i huvudet så dom är väl inte lika äckliga att äta eller? Det kanse jag faktiskt skulle klara av?

euw

Unexpected:

alltså, odlad fisk som i princip bor i sin egen avföring och därför matas fulla med antibiotika, hormoner, vaccin och jag vet inte vad, det kan fan inte vara nyttigt [tard]

"Intet förorenar i högre grad människokroppen än den vanliga kött-, fisk-, och äggdieten
med sina förruttnelsebaciller, sina stora mängder salt, skarpa kryddor och apokryfiska
såser. All köttföda utgör »död föda» – en näring, varifrån livet flytt, till skillnad från
»levande föda» i form av frukter och grönsaker. Den som förtär kött, äter »kadaver»,
fullt av alla de ämnesomsättningsprodukter och likgifter, som stagnerade i djurkroppen
i det ögonblick djuret dödades. Härtill kommer att från och med det ögonblick djuret
dödades, så började de allestädes närvarande förruttnelsebacillerna sitt
förvandlingsarbete. Dessa strömma till i miljoner och utveckla sig hastigast i den döda
cellvävnaden, vilken de genomdränka med sina avsöndringar (exkrementer). Så
innehåller t. ex. ett enda gram biffstek 1.500.000 förruttnelsebaciller, ett gram svinkött
2.900.000, ett gram oxlever 31.000.000, ett gram hamburgerstek 75.000.000 och ett
gram svinlever 94.500.000 förruttnelsebaciller. Värre ännu är det beställt med det lösa
och vida lättare förruttnande fiskköttet, som per gram innehåller 120.000.000
förruttnelsebaciller
. Men värst av allt är gamla ägg – och när äro icke ägg gamla? - som
så snart hönan lämnat dem infekteras av biljoner hungriga förruttnelsebaciller, vilka
just på grund av den rikedom av äggvita och närande beståndsdelar, som äggets vita
och gula innehåller, rusa till, genomtränga det porösa skalet och föröka sig vilt, så ett
ett några dagar gammalt ägg kan innehålla från 150 till 220 miljoner
förruttnelsebaciller per gram. Intet bidrager därför i högre grad till kroppens hemfallenhet
åt förkylningar och invasionen av sjukdomsalstrande mikrober än just kött-, fisk- och
äggkosten. Förkylningsbaciller och förruttnelsebaciller trivas utmärkt väl samman.
Hand i hand med köttkosten går alltid en hårdnackad förstoppning, som åstadkommer
ständiga anhopningar av exkrementer i tjocktarmen och förvandlar detta livsviktiga
organ till en kloak för upphopade avskräden, och dess nedersta del, ändtarmen, till en
latrintrumma, i vars dynga det vimlar av förruttnelsebaciller och deras närmaste
släktingar inom mikrobvärlden. Dessas giftiga avsöndringar spridas sedan i hela kroppen,
isynnerhet som blodet från ändtarmen icke går, på samma sätt som från hela den övriga
delen av tarmkanalen, genom portådern till levern för att där steriliseras och renas, utan
direkt in i kroppen genom den stora hålvenen, Vena Cava. Detta faktum visar tydligt,
att ändtarmen av naturen aldrig var avsedd att bli en behållare för exkrementer, som
den civiliserade människan, genom sin köttkost gjort den till." (
Are Waerland i boken
"Våra förkylningssjukdomar")

"Odlad lax lever tillsammans med femtio tusen andra laxar instängd i en
undervattensbur där vattnet de dricker snabbt blir förorenat av deras avfallsprodukter.
De måste därför rutinmässigt utfordras med en mängd mediciner, hormoner,
antibiotika och vaccin för att kunna överleva under dessa omständigheter. Vild lax
utvecklar sin karaktäristiska orange-rosa färg genom att äta krill (ett litet räkdjur).
Den odlade laxen, däremot, är trist gråaktig i färgen och ser därmed inte lika
aptitlig ut." Men detta löser man genom att mata dem med specifika
kemikalier så att de får ett färggladare utseende."

http://www.rubenshalsa.se/moderjord.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Cirka fyra gånger i veckan. [smile]

Och du tränar för maximal hypertrofi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föresten klarar min kropp ens av att bryta ner kött nu eller kommer jag bli sjuk om jag äter det?


   
SvaraCitera