Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, jag behöver verkligen gå ner i vikt...


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en tjej på 168cm och väger ca 70 kg. Under sommaren har jag gått upp rätt mycket, ca 8 kg. Nu skulle jag vilja gå ner 15 kg, men jag behöver tips på hur jag ska göra det.

Jag äter rätt mycket godis och dricker läsk, vilket jag ska försöka sluta med. I övrigt så äter jag inte så mycket mat. har någon tips på hur man får bort sötsuget.


   
Citera

Din vikt är normal. Rör på dig mer och ät nyttigt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har någon tips på hur man tränar effektivt med en crosstrainer??


   
SvaraCitera

byt ut läsk och godis mot vatten och sallad.


   
SvaraCitera

behöver också minska i vikt
pallar dock ej bry mig
hade jag vart så djävl tjock hade folk från media förföljt mig


   
SvaraCitera

Sötsuget: Äta regelbundet, dvs: frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Mellanmålen ska bestå av något litet nyttigt.

Sedan kan du prova käka äppelcidervinäger kapslar också.

Ang hur du ska lyckas: Ät vrålnyttigt, uteslut allt onyttigt. Var aktiv med någon träning du tycker är kul. Och du måste ha MOTIVATIONEN, och kunna sporra den. Om du inte har motivationen kommer du inte lyckas.


   
SvaraCitera
blum
 blum

1. Se till att äta frukost, lunch och middag varje dag, och gärna mellanmål för att hålla igång förbränningen.
2. Byt ut pasta, bröd, ris etc mot fullkornsvarianter. Det är nyttigare plus att du håller dig mätt mycket längre.
3. Ät mycket grönsaker. Morot, kål och sånt är skitbra för man blir mätt utan att få i sig särskilt mycket energi.
4. Bestäm kanske en dag då du får äta godis och sånt, annars blir det lätt för svårt och så ger man upp.
5. TRÄNA! Snabba promenader, springturer, simma, cykla, bollsporter, vad som helst! Bara du får igång flåset och hjärtat och resten av kroppen får jobba.


   
SvaraCitera
blum
 blum

tjockisen10:

har någon tips på hur man tränar effektivt med en crosstrainer??

brukar köra crosstrainer, men jag vet inte hur man egentligen ska göra.. körde 6 km igår på typ medeltungt, sen lite spinning på det.


   
SvaraCitera

tjockisen10:

men jag behöver tips på hur jag ska göra det.

Ut och spring!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Sötsuget: Äta regelbundet, dvs: frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Mellanmålen ska bestå av något litet nyttigt.

jag brukar inte äta mellanmål, det kanske är därför jag oftast är sötsugen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Och du måste ha MOTIVATIONEN, och kunna sporra den. Om du inte har motivationen kommer du inte lyckas.

jag har försökt gå ner i vikt flera gånger men jag tappar hela tiden motivation. hur ska jag få motivation till att gå ner i vikt?
tack för tipsen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

4. Bestäm kanske en dag då du får äta godis och sånt, annars blir det lätt för svårt och så ger man upp.

jättebra tips, tack så mycket.


   
SvaraCitera

tjockisen10:

jag brukar inte äta mellanmål, det kanske är därför jag oftast är sötsugen

Ja, om du inte äter regelbundet kommer din kropp börja skrika efter snabba kolhydrater och då är det lätt att småäta (godis och så).

tjockisen10:

jag har försökt gå ner i vikt flera gånger men jag tappar hela tiden motivation. hur ska jag få motivation till att gå ner i vikt?
tack för tipsen[wink]

Tja.. tycker du att du är tjock, kolla dig i spegeln. Jag tycker resultaten på vågen är en grym motivation. Väger mig varje dag. Sedan att lyckas stå emot sötsaker gör dig bara starkare och starkare i din motivation. Tänk nu eller aldrig, nu jävlar ska du lyckas och detta är din enda chans.


   
SvaraCitera

tjockisen10:

Hej!
Jag är en tjej på 168cm och väger ca 70 kg. Under sommaren har jag gått upp rätt mycket, ca 8 kg. Nu skulle jag vilja gå ner 15 kg, men jag behöver tips på hur jag ska göra det.

Hur man går ner i vikt.

Hur man handskas med sötsuget.

Börja inte spring typ 5 km per dag, utan som börja långsamt som du vill och eskalera dagligen. Om du vill så klarar du dig. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte fokuserad på vikten.. Mät på kroppen istället och utgå ifrån hur många centimeter som ska bort t.ex i midjan, runt låren, armarna.. mät på omkring 20 ställen. Lyd råden här ovan och sedan mäter du igen om någon månad, det är mycket roligare att se i cm hur man verkligen krymper i jämförelse med att ha minskat ett halvkilo på vågen.


   
SvaraCitera