Aviseringar
Rensa alla

Hjälp jag får ett nervöst sammanbrott här!


alexus
Ämnesstartare

hej och tack vem du än är som läser. Jag är en tjej som går i 9:an och idag på svenskan fick vi reda på att vi skulle ha en sorts debatt imorgon. vi delades upp två och två och ska inför klassenargumentera, den ena för och den andra mot ett ämne som e.x. misshandel, åldersgräns m.m.

Det hade ju inte varit så svårt men nu är det så här att jag lider av social fobi det är verkligen hemskt! så fort jag fick reda på det mådde jag illa och har haft ångest hela dagen. Jag är sån att jag skakar så hemskt mycket och då märks väldigt väl på rösten.
Jag vill verkligen skolka för jag klarar verkligen inte av att alla ska skratta åt mig som dem brukar göra när jag redovisar. men om jag skolkar så påverkar det mitt betyg. så vad ska jag göra? är det nån som haft social fobi eller känner nån? hur tycker ni jag ska göra?


   
Citera

1. prata me din lärare. Hen kanske kan fixa de?
2. Öva hur mycket som helst, gärna inför familj o vänner.

Du måste göra de här. 9an e de viktigaste året, du måste få bra betyg. Att skolka anser ja inte va ett bra alternativ[no-no]

Hoppas verkligen att de går bra[smile]


   
SvaraCitera

prata med din lärare och fråga om du kan få argumentera endast inför den.
har du telefonnummer till din lärare? ring upp i sådana fall


   
SvaraCitera

alexus:

?

Hjärtlös:

prata med din lärare och fråga om du kan få argumentera endast inför den.

Detta ^
Om läraren ändå inte går med på det (vilket den borde göra) så ta det med rektorn eller annan lärare så att det blir av. Klarar du inte av att stå inför klassen så gör du inte det.


   
SvaraCitera

Du har rätt (jag hade i alla fall det) att få stöd för ditt tillstånd. Jag behövde sällan redovisa inför klassen. Social fobi är inget man bara kan ignorera som lärare.


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

Dessi:

1. prata me din lärare. Hen kanske kan fixa de?2. Öva hur mycket som helst, gärna inför familj o vänner. Du måste göra de här. 9an e de viktigaste året, du måste få bra betyg. Att skolka anser ja inte va ett bra alternativHoppas verkligen att de går bra

jag ska försöka prata med min lärare kan inte direkt öva för vi vet inte vilket ämne vi ska argumentera om. vill inte skolka men känns inte som jag har nåt val 🙁


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

Schism:

Du har rätt (jag hade i alla fall det) att få stöd för ditt tillstånd. Jag behövde sällan redovisa inför klassen. Social fobi är inget man bara kan ignorera som lärare.

tack 🙂


   
SvaraCitera

alexus:

jag ska försöka prata med min lärare kan inte direkt öva för vi vet inte vilket ämne vi ska argumentera om. vill inte skolka men känns inte som jag har nåt val 🙁

Aha. Men ni måste väl ha fått reda på om de e sjukvård, politik, juridik etc.


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

Dessi:

Aha. Men ni måste väl ha fått reda på om de e sjukvård, politik, juridik etc.

ne ingenting hon skrev bara upp lite olika ämne om olika saker.


   
SvaraCitera

alexus:

ne ingenting hon skrev bara upp lite olika ämne om olika saker.

Ok. Annars hade du ju kunnat läsa på, så att du haft överväldigande kunskaper om ämnet. Synd, men har tyvärr inga råd då[cry]


   
SvaraCitera
Sonya

det har vi haft många gånger i 8:an förut på engelska.
Förbered dig väl och va säker på din sak.

Se detta tillfälle som en träning och att för varje gång blir du bara mer säker och säker för varje gång. Tro mig, jag vet. Jag har en viss tendens att prata för fort och det är ju inte alls kul. Varf skulle någon skratta åt dig? Det är ju bara fjantigt. Bry dig inte om då mycket vad andra tycker & tänker.
Gör bara ditt bästa.
Lycka till det kommer gå bra ska du se![smile]


   
SvaraCitera