Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, jag har blivit en ohygienisk, ohälsosam slacker!


Ämnesstartare

Hej ungdomar.se

Jag har under sommaren genomgått ett riktigt förfall.
Jag orkar inte göra någonting. Jag har gått ifrån fasta vaknatider tidigt på morgonen till att sova och vakna när jag känner att det behövs. Jag har inte orkat laga middag till mig själv under lika lång tid, utan köpt färdigmat eller helt enkelt struntat i att äta. Vilket inte är bra då jag just kämpat mig upp i vikt några kilon som nu bara försvinner. Jag har inte tränat under hela sommaren och börjar åter igen bli andfådd av att springa uppför några trappor.
Jag har slutat hålla mig till min ciggräns 10 cigg/dag, och jag har slutat hålla räkningen på hur många koffeindrycker jag intar.
Jaag luktar svett men jag orkar inte duscha. Igår när jag gick till affären upptäckte jag att jag hade smuts under naglarna och blev mycket generad.

Vad ska jag göra! Snart kommer jag gå tillbaka till mitt gamla jag som levde på en påse chips och 1-2 cigarettpaket om dagen. Eller ptja, jag är redan där egentligen. Undantaget denna gången är att jag inte brukar lika mycket berusningsmedel som förr, men i övrigt är jag lika äckligt ohälsosam. Denna gången är jag dessutom ofräsch och luktar svett!

Problemet är att jag vill inte träna, äta ordentligt, skära ner på rökningen och grejer.
Men jag vill inte följa mina gamla levnadsvanor igen heller för jag vet att det är dåligt för kroppen och kommer leda till att jag dör en för tidig död vid 50 års ålder.

Jag är en antingen/eller-människa. Jag måste antingen vara hälsosam och ha strikta rutiner eller så genomgår jag detta totala förfall.

Hjälp mig! motivera mig att ta mig i kragen!
Eller måste jag ta mig i kragen?
VAD SKA JAG GÖRA


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är där med. Upptäckte att det är något fel när man svimmar när man står och får hjärtklappningar i trappan.

Men det är sådant som automatiskt löser sig när skolan börjar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

leda till att jag dör en för tidig död vid 50 års ålder.

50 år är längre än man någonsin skulle behöva leva


   
SvaraCitera
KSENIA

samma här
allt är tråkigt, orkar inte

:((((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men det är sådant som automatiskt löser sig när skolan börjar.

Jag ska gå distans eftersom jag varit dum nog att skaffa en hund som inte är ensamhetstränad än.
Så jag kommer inte börja någon skola som jag måste gå upp till 🙁

Mawns:

50 år är längre än man någonsin skulle behöva leva

mm, så tänkte jag förr. Men nu känner jag faktiskt för att bli vuxen och leva ett normallångt liv, så kan inte köra med dom där argumenten längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

samma här
allt är tråkigt, orkar inte

:((((((

:(:( vad ska vi göra med oss!


   
SvaraCitera

Känner igen mig, men kan trösta mig med att jag åtminstone inte röker. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

=/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jag ska gå distans eftersom jag varit dum nog att skaffa en hund som inte är ensamhetstränad än.
Så jag kommer inte börja någon skola som jag måste gå upp till 🙁

[sad]

Men du har en hund att gå långa promenader med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Men nu känner jag faktiskt för att bli vuxen och leva ett normallångt liv,

fattig du blitt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Känner igen mig, men kan trösta mig med att jag åtminstone inte röker.

Det är ju egentligen det största problemet för min långsiktiga hälsa. Fast jag har tänkte att sluta röka när jag blir stor.

Harpyja:

Men du har en hund att gå långa promenader med!

aah, men det hjälper inte. Jag behöver träna muskler och äta på fasta tider. Annars kommer jag gå ner ännu mer 🙁 Promenader hjälper ju bara till att göra mig anorektisk igen när jag ändå inte äter ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

fattig du blitt 😉

🙁 är inte så punk som jag var i ungdomens dar.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

när jag blir stor

[crazy]


   
SvaraCitera

Ta tag i ditt liv är det enda du kan göra. Det är bara du som kan påverka dig själv. Du befinner dig i din sits för att det är du själv som valt. Vill du inte sitta i den sitsen, är det hur lätt som helst att ta sig ur träsket om du har viljan och motivation nog att göra det.

Men det har med din personlighet att göra. Sluska ner dig eller ryck upp dig, svårare än så är det inte![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejsanhoppsan23:

Men det har med din personlighet att göra. Sluska ner dig eller ryck upp dig, svårare än så är det inte!

🙁

ne jag blev inte alls mer motiverad.

Har nog bestämt mig för att låta bli att ta mig i kragen så länge jag går distans. Kan ju försöka träna ett par gånger i veckan ändå och skita i resten.


   
SvaraCitera