Aviseringar
Rensa alla

Hjälp jag vill få Anoroxia...eller har jag redan det?


Ämnesstartare

Hej jag är 15 år och vill bli smalare.  Mitt bmi är 16,6 men vill gå ner till 40 kg. Jag blir as lätt triggad så fort jag ser någon med smalre ben eller nån som har sjukdomen.. Jag bara måste svälta mig ner i vikt! Jag villl inte leva såhär.... Jag är tjock och äcklig... Just nu väger jag mindre än vad jag gjorde förra sommaren när jag var 14 år... då vägde jag 47 kg.... Jag Måste och vill! Jag har typ tvångstankar... Jag vet ju att man inte kan få en diagnos utan att bli utredd men bara undra om jag håller på att få det??? Mina revben syns och enligt skolsköterskan så har skolläkaren sagt att min vikt kurva ser för jävlig ut... Hon har hotat med ätstörningsenheten men kommer inte göra något förrns min vikt är en fara för mig... så jag kan lugnt gå ner i vikt. Idag har jag ätit men får ångest av det varje gång så jag går och skär mig nästan direkt.. I skolan får dom tvinga i mig maten och hemma så äter jag och sen spyr jag upp det och tränar skit mycket efteråt.... Min mens är oregelbunden som fan och Jag har stora mörka ringar under ögonen och jag orkar knapt ens gå från bussen till skolan...
SNÄLLA INGET HAT!
// Person som har matproblem...


   
Citera

Sök hjälp innan det är försent. Du är redan på god väg utför.


   
SvaraCitera

Clown


   
SvaraCitera

Finns hälsosamma sätt att gå ner i vikt, dock verkar du inte direkt behöva det.


   
SvaraCitera
Cobrak

du behöver varken en diagnos eller gå ner i vikt, du behöver lära dig acceptera dig själv, hur kliché det än låter. så länge du har detta destruktiva beteende kommer du aldrig bli nöjd med din vikt hur mycket du än går ner, för din hjärna kommer lura dig att det inte är tillräckligt.

finns det någon du kan vända dig till? familj, vänner, psykolog, lärare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
du behöver varken en diagnos eller gå ner i vikt, du behöver lära dig acceptera dig själv, hur kliché det än låter. så länge du har detta destruktiva beteende kommer du aldrig bli nöjd med din vikt hur mycket du än går ner, för din hjärna kommer lura dig att det inte är tillräckligt.

finns det någon du kan vända dig till? familj, vänner, psykolog, lärare?

hej jag har ju kontakt med bup men dom vet interiktigt dethär med svältsaken... jag pratar mycket om det med skolskötrskan  och personal på mitt boende men jag får inte någon riktig hjälp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Captain Jack Sparrow: jag har nu gjort 500 situps,90 armhävningar, plankan,sidoplankan, benövningar från youtube i 30 min och sen har jag cycklat och hoppat studsmatta idag. jag åt bara två kttbullar och två makaroner i skolan idag         ( ingen frukost) . Jag åt middag men spydde upp den :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Finns hälsosamma sätt att gå ner i vikt, dock verkar du inte direkt behöva det.

nej andra säger att jag redan är underviktig men vill och måste gå ner i vikt ändå!


   
SvaraCitera
Cobrak

idioten_utan_iq:

hej jag har ju kontakt med bup men dom vet interiktigt dethär med svältsaken... jag pratar mycket om det med skolskötrskan  och personal på mitt boende men jag får inte någon riktig hjälp..

det är det som är det trixiga ibland, det gäller liksom att hamna i rätt händer med sina problem. tycker du överlag att de ger rimliga råd? det är delvis svårt att lyssna på någon om man själv inte har viljan till att förändra saker, men också svårt att lyssna på någon om man känner att de inte erbjuder vettiga lösningar

sen får man försöka att ändra sin inställning på vägen, kanske tänka "jag har dessa bekymmer och de påverkar mig på detta sättet, vill jag leva och må så här för evigt?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

det är det som är det trixiga ibland, det gäller liksom att hamna i rätt händer med sina problem. tycker du överlag att de ger rimliga råd? det är delvis svårt att lyssna på någon om man själv inte har viljan till att förändra saker, men också svårt att lyssna på någon om man känner att de inte erbjuder vettiga lösningar

sen får man försöka att ändra sin inställning på vägen, kanske tänka "jag har dessa bekymmer och de påverkar mig på detta sättet, vill jag leva och må så här för evigt?"

nej har gett up! harmina tabletter som är dödliga i den dosen jag tänker ta! Jag vill iinte leva ändå! förstör bara för alla! HATAR MIG SJÄLV!


   
SvaraCitera
Cobrak

idioten_utan_iq:

nej har gett up! harmina tabletter som är dödliga i den dosen jag tänker ta! Jag vill iinte leva ändå! förstör bara för alla! HATAR MIG SJÄLV!

tenor.gif?itemid=13138796


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trött


   
SvaraCitera