Aviseringar
Rensa alla

Hjälp, kan inte ladda ner saker 🙁


Ämnesstartare

Blev tvungen att ominstallera min skoldator och fick då windows 7 efter att ha haft windows 8. Satt och försökte ladda ner program som skype och spotify, men det gick inte. Vaktmästaren på skolan tänkte att det kunde ha något med windows 7 att göra, så jag ominstallerade datorn ännu en gång och har nu windows 8 igen, men ändå fungerar det inte!

Är medveten om att jag är oteknisk, men jag kan väl inte vara så dum att jag inte kan ladda ner grejer. Vad är det som är fel tror ni?


   
Citera

Hur går det inte? liksom vad händer när du försöker?


   
SvaraCitera

Skolans datorer brukar blockera sådana nöjen. Så förmodligen är det därför.


   
SvaraCitera

Får du något felmeddelande när du försöker?


   
SvaraCitera

sommargåvan: Satt och försökte ladda ner program som skype och spotify, men det gick inte. Vaktmästaren på skolan tänkte att det kunde ha något med windows 7 att göra

Haha shit, har ni ingen datatekniker där på skolan som ansvarar för att datorerna fungerar korrekt?? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Hur går det inte? liksom vad händer när du försöker?

Jag klickar på "download" och så kommer jag ingenvart..

Knegaren:
Skolans datorer brukar blockera sådana nöjen. Så förmodligen är det därför.

Det är bara för mig det inte fungerar efter att jag ominstallera datorn. Dock kanske det bara är jag som är trög..

My dreams are her:
Får du något felmeddelande när du försöker?

Får inte fram någonting. Visst ska det dyka upp någon sån där ruta längst ner där det står "Kör" som man klickar på? Det gör det inte för mig i alla fall

S3ON:

Haha shit, har ni ingen datatekniker där på skolan som ansvarar för att datorerna fungerar korrekt?? 

Nja det är vaktmästaren som har hand om allt sånt


   
SvaraCitera

sommargåvan: Jag klickar på "download" och så kommer jag ingenvart..

vilken webläsare? kanske sparar den ner det direkt bara, kolla i hämtade filer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

vilken webläsare? kanske sparar den ner det direkt bara, kolla i hämtade filer

Använder Explorer. Fanns inget på hämtade filer :/


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Jag klickar på "download" och så kommer jag ingenvart..

Det är bara för mig det inte fungerar efter att jag ominstallera datorn. Dock kanske det bara är jag som är trög..
Får inte fram någonting. Visst ska det dyka upp någon sån där ruta längst ner där det står "Kör" som man klickar på? Det gör det inte för mig i alla fall

Nja det är vaktmästaren som har hand om allt sånt

Känns som att han inte riktigt besitter den kompetensen.. Finns otroligt många med kunskap inom området som bara väntar på att få jobb..

Jävla skitsamhälle.   


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Använder Explorer. Fanns inget på hämtade filer :/

Ok, har ingen aning om varför den gör så då, säkert något som är blockerat någonstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Känns som att han inte riktigt besitter den kompetensen.. Finns otroligt många med kunskap inom området som bara väntar på att få jobb..

Jävla skitsamhälle.   

Word.

Lífþrasir:

Ok, har ingen aning om varför den gör så då, säkert något som är blockerat någonstans

Ja det är väldigt skumt :/


   
SvaraCitera

sommargåvan: Får inte fram någonting. Visst ska det dyka upp någon sån där ruta längst ner där det står "Kör" som man klickar på? Det gör det inte för mig i alla fall

http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie9-windows_7/ie9-cant-download-files/9037ba63-064c-e011-8dfc-68b599b31bf5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie9-windows_7/ie9-cant-download-files/9037ba63-064c-e011-8dfc-68b599b31bf5

Problemet var inte historiken, och jag har redan ominstallerat datorn ett antal gånger..
Tänkte att det måste vara något som blockerar nedladdningar. Var kan man kolla sånt? Windows-brandväggen?


   
SvaraCitera

sommargåvan: Problemet var inte historiken, och jag har redan ominstallerat datorn ett antal gånger..
Tänkte att det måste vara något som blockerar nedladdningar. Var kan man kolla sånt? Windows-brandväggen?

Anmäl

Citera

Kolla inställningar i webbläsaren, brandvägg, antivirusprogrammet osv.


   
SvaraCitera