Aviseringar
Rensa alla

Hjälp lel


Ämnesstartare

Eh ja dum fråga men vad gör man om man inte vill leva men inte vill ta livet av sig


   
Citera

Ta kontakt med en psykolog, det är en början på att hjälpa dig själv hitta tillbaka. Varför vill du inte leva? Försök hitta roten till dina känslor och arbeta därifrån mot att förbättra situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejjagvetintevadjagskaheta:
Ta kontakt med en psykolog, det är en början på att hjälpa dig själv hitta tillbaka. Varför vill du inte leva? Försök hitta roten till dina känslor och arbeta därifrån mot att förbättra situationen.

Nah psykolog hjälper inte. Vet inte vrf jag gjorde en tråd igentligen, ingen kan hjälpa tror ja. Men ye har slut på ideer så um var det enda ja kunde komma på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa en annan psykolog kamrat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Testa en annan psykolog kamrat

Käften dandan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är för lat för att ta mitt liv


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Eh ja dum fråga men vad gör man om man inte vill leva men inte vill ta livet av sig

man tar och struntar i den här tanken o försöker leva livet så gott man kan dvs ännu mer öl och spelkvällar Glatt skålande


   
SvaraCitera

Prata ut med andra 


   
SvaraCitera

Har man inget all leva för så vill man inte leva. Dvs om du sitter framför datorn hela dagarna så kommer du inte vilja leva. Jag är likadan.


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Eh ja dum fråga men vad gör man om man inte vill leva men inte vill ta livet av sig

Sova bort dagarna


   
SvaraCitera

Psykolog hjälper inte mig heller. Tror att kontaktperson kommer bli bättre. Ju mer jag är själv desto svårare känns det socialt. Behövs vara lika mycket av båda. Jag samlar på saker att göra när jag blir pensionär eller flyttar hemifrån.

Mest dagdrömmer.


   
SvaraCitera

Key, börja med att fråga dig själv, elr med någon du vill prata med (du kan alltid skriva privat om du vill), ”varför vill jag inte leva”,  ”varför vill jag inte dö än?” Och fortsätt svaret med varför hela tiden.
Alltså typ så här, ”varför vill jag dö-jo därför att jag inte ser någon mening med livet-varför ser du ingen mening med livet-därför att det känns sp- vad är det som får dig att känna så....” nu tog jag ett exemöel som aldrig kan ta slut men jag ifrpgesatte mig mycket och kom fram till antingen inget svar eller med svar. Oftas med svar.
Skriv det på ett papper om det är lättare.
Tro mig, jag har varit dör själv men mår SÅ mycket bätte nu! Det jag kom fram till när jag gick igenom perioden var att det ör bara JAG som gör sp att jag känner mig dplig. Vill jag leva dp jävälar lever jag


   
SvaraCitera

Jag har också tänkt samma att jag vill inte dö för jag bryr mig om min familj och vill inte lämna dom jag älskar.


   
SvaraCitera

Du säger att du inte tror någon kan hjälpa, men du vet ju aldrig förens du testar? 🙂


   
SvaraCitera