Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Mår helvete. Falska rykten om mig i klassen...


Imim
 Imim
Ämnesstartare

Hej.
Idag var det en i min klass som skrev till mig att det snackades mycket skit om mig i klassen bakom ryggen på mig. Jag har inga vänner i klassen men det finns en som jag vill bli vän med. Men då är det en som förtalar mig inför den personen. Livet känns helvete och jag vill bara gråta. Jag vet inte vad jag ska göra.
Tack på förhand för svar...
-En människa


   
Citera

Vad säger dem?


   
SvaraCitera

Det här är inte ett problem. Du kan fråga personen som du vill bli vän med om någon har förtalat dig inför personen som du vill bli vän med. Om personen som du vill bli vän med säger ja, förklarar du att förtalet är felaktigt om det är felaktigt. Om det är korrekt, behöver du inte göra något särskilt.


   
SvaraCitera

Ta reda på vad som sagts, när ni är samlade så bara ställ dig upp och ta ordet och säg att det gått falska rykten om dig och att de är osanna. Säg också att du ska misshandla skiten ur den som startade dem och att du erbjuder 1000:- (tex, mer om du har råd) till den som kan berätta vem det var.


   
SvaraCitera
Imim
 Imim
Ämnesstartare

jocke/Kim:
Vad säger dem?

Att jag är en psykopat, jag vill inte bli vän med nån osv...


   
SvaraCitera
Imim
 Imim
Ämnesstartare

Tickstart:
Ta reda på vad som sagts, när ni är samlade så bara ställ dig upp och ta ordet och säg att det gått falska rykten om dig och att de är osanna. Säg också att du ska misshandla skiten ur den som startade dem och att du erbjuder 1000:- (tex, mer om du har råd) till den som kan berätta vem det var.

Ok, tack för tipset!


   
SvaraCitera

Falska rykten ska man inte bry sig om. Bara starta en konversation med personen du vill bli vän med. Om någon inte gillar dig för ett rykte så är den personen inte någon man vill vara vän med iaf.


   
SvaraCitera

hitta din morsas sparningar köp en ak gå in i skolan skjut upp skiten och sen säger du till polisen ”skulle gått till specsavers” testa funka skitbra for mig


   
SvaraCitera