Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Måste jag betala?


debepe:

Men jag kan omöjligt bevisa att han försäkrade mig om att jag inte behöver betala.

Sant, ett muntligt avtal väger inte upp ett skriftlig.. Sant.

Men fan, förstår din ångest. Men tänk inte på det! Du kan ändå inte göra någonting åt det nu, ta det som det kommer när han väl ringer dig. Om det dyker upp några konstigheter - förklara att du missuppfattat allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det inte alltid någon som känner någon (som känner någon) som har ett flak av något slag att bidra med gratis för att vara snäll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Du har ju ändå ett muntligt avtal då, om det är sagt att det kan blåsas av, problemet är väl att bevisa det om det blir problem.

Precis och det känns som att det kommer bli problem eftersom att jag vart dum nog att skriva under min namnteckning... FAst å andra sidan kanske han ville få det gjort på plats, eftersom att det blir krångligt att skriva under senare.
Jag vet inte[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Men fan, förstår din ångest. Men tänk inte på det! Du kan ändå inte göra någonting åt det nu, ta det som det kommer när han väl ringer dig. Om det dyker upp några konstigheter - förklara att du missuppfattat allting.

Ja, kommer göra det och om jag måste betala kommer jag stalka honom och gråta som ett psykfall tills han låter mig vara. Är helt seriös, kommer inte betala en krona! Men pappa ska ringa honom imorgon och fråga, så jag kan sova gott tills på tisdag 🙂

Tobbish:

Finns det inte alltid någon som känner någon (som känner någon) som har ett flak av något slag att bidra med gratis för att vara snäll?

Jo, därför är jag dum i huvudet ibland[cool]
[sad] ville göra min klass en tjänst men känns bäst att hålla käften om det här och bara dra mig ur det så fort som möjligt haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Jo, därför är jag dum i huvudet ibland[cool]

Aaw! [sad]

debepe:

[sad] ville göra min klass en tjänst men känns bäst att hålla käften om det här och bara dra mig ur det så fort som möjligt haha

Ja, men det måste väl gå att lösa på någotvis? Hoppas det gör det iaf, det vore ju inget vidare för deras rykte (om det inte redan suger pung) om de tvingar dig att betala. Speciellt när det är ett halvår kvar...! Det är ju inte som att de inte kan skippa att köra fram flaket till... var det nu skulle hamna! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Precis och det känns som att det kommer bli problem eftersom att jag vart dum nog att skriva under min namnteckning... FAst å andra sidan kanske han ville få det gjort på plats, eftersom att det blir krångligt att skriva under senare.Jag vet inte

Knepigt fyfan

Tobbish:

(om det inte redan suger pung)

Haha, googla det [blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Ja, men det måste väl gå att lösa på någotvis? Hoppas det gör det iaf, det vore ju inget vidare för deras rykte (om det inte redan suger pung) om de tvingar dig att betala. Speciellt när det är ett halvår kvar...! Det är ju inte som att de inte kan skippa att köra fram flaket till... var det nu skulle hamna!

Eller hur! Jag sa det till pappa, att de bara förstör sitt rykte om de går runt på sacomässan och lurar folk, men egentligen behöver det inte vara så för killen som jobbar för dem, som kom fram, var 95a och brydde sig väl inte så mycket om företagets rykte utan bara för att få kunder att binda sig till ett skitkonstigt avtal, så han kan få sin lön :/ horor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Knepigt fyfan

Mm, hoppas det finns ett helvete som de kan brinna i om jag är skyldig dem 12000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Haha, googla det

Tänkte först säga att jag inte vågar... men efter att ha googlat "santa claus penis" och "jesus penis boner" under kvällen så kan det väl inte bli så mycket värre...

debepe:

Eller hur! Jag sa det till pappa, att de bara förstör sitt rykte om de går runt på sacomässan och lurar folk, men egentligen behöver det inte vara så för killen som jobbar för dem, som kom fram, var 95a och brydde sig väl inte så mycket om företagets rykte utan bara för att få kunder att binda sig till ett skitkonstigt avtal, så han kan få sin lön :/ horor

Hmm, men företaget borde ju ändå kunna bryta det om det kan kosta dem dåligt rykte. Det känns som en bättre lösning än ett försvarstal som "Det var en av våra säljare som lurade på henne det, men vi valde att inget göra eftersom vi skiter i vad våra kunder vill, så länge de skriver på avtalen först." [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Tänkte först säga att jag inte vågar... men efter att ha googlat "santa claus penis" och "jesus penis boner" under kvällen så kan det väl inte bli så mycket värre...

Tänkte det när jag säg det men sa inget, "jesus penis boner"googlingen fick mig att känna som att du hade en kunskap om den där bilden i förväg, så precis osv. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja du måste betala, det är det livet handlar om

betala eller dö


   
SvaraCitera

Myndig + underskriften där är ju ett ganska stort problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ring honom ögonaböj

hota med konsumentombudsman + media om han trilskas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller polisen, bedrägeri är ju bedrägeri

om fler drabbats lär ju KO/snuten reagera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har det här löst sig? Kan du berätta vad det var för företag?

Jag har en stark känsla av att ni ska köra en offensiv strategi om han tvingar dig att betala. Jag kan tänka mig att dom inte bokför och skattar för alla körningar dom gör om dom är så här oseriösa i övrigt. Det kanske går att göra något av för att skrämma dom.


   
SvaraCitera