Aviseringar
Rensa alla

Hjälp Me Tjej


Ämnesstartare

Hej, har ett problem som jag skulle vilja ha hjälp med//
det är en tjej i min klass som jag verkligen gillar, grymt snygg och pratar hur lätt som helst med andra som nu är mitt problem. Jag kan verkligen inte prata med henne men jag vill, är blyg. Hon brukar komma och sitta bredvid mig ibland i skolan och jag vet inte vad jag ska säga, jättetråkigt för hon är inte blyg och en annan kille i klassen som inte alls är blyg håller typ på med alla tjejer,. och det jag behöver hjälp med är att kunna prata med henne och hålla ögonkontakt med henne för det kan jag inte, / tack H*N*E


   
Citera
Ämnesetiketter

henrico:

det är en tjej i min klass som jag verkligen gillar

det är inte bra att hålla på med en i sin egen klass för att om du misslyckas så kommer du att bli tvungen att träffa henne varje dagigen hela tiden....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det skulle vara jobbigt men sista terminen i nian, sen gymnasium, så skulle gärna vilja få henne innan sommarlovet [blush]😉


   
SvaraCitera

då måste jag fråga dig hur du tänkt dig att få henne då?


   
SvaraCitera

Smeka på låret i skolan funkar 100% av alla försök. Tro mig, jag har jobbat som lärare i 9 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det var det jag ville ha hjälp med [blush] jag har svårt för att snacka, blyg så skulle vilja vet hur jag snackar med tjejen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Smeka på låret i skolan funkar 100% av alla försök. Tro mig, jag har jobbat som lärare i 9 år.

semi, vet inte om det där är nånting för mig [confused]


   
SvaraCitera

henrico:

semi, vet inte om det där är nånting för mig

Dö oknullad då.


   
SvaraCitera

vill du verkligen att man ska säga till dig vad ni ska göra och vad ni ska prata om? det måste du väl själv komma på....
varje gång du vill prata men inte kan, SÅ TA I!!
du kan börja med att säga hej till henne varje morgon för att blygheten ska släppa och sedan köra därifrån....
tro mig det funkar 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack så mycket 🙂


   
SvaraCitera

vadå BLYG!? bara köööör, trust me du kommer ångra dig annars

henrico:

Hon brukar komma och sitta bredvid mig ibland i skolan och jag vet inte vad jag ska säga

Säg att du gillar sallad eller whatever, det spelar ingen roll, relax man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många tjejer gillar när man visar intresse för henne och hennes liv. Om du nu sitter bredvid henne i skolan ibland så kan du ju fråga vad hon har för intressen, om hon har några djur eller vilket ämne som är hennes favorit.

Sedan kan du ju helt enkelt prata om de sakerna, om hon spelar tennis så kan du ju försöka sätta dig in i tennis och prata med henne om det i framtiden. Visa att du bryr dig om saker som hon bryr sig om. Det skapar tillfällen att prata.

Du kan även bara fråga vad hon gjorde i helgen, eller om hon har planerat för något kul i nästkommande helg. Det är viktigt att visa för den man är intresserad av att man lyssnat på vad denne sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack[smile]


   
SvaraCitera