Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med att dubblera pengar


Ämnesstartare

Varje år får jag ihop 29800 kr utan avdrag på nåt slösande.

Finns det något sätt jag kan dubblera mina pengar så snabbt så möjligt ( det snabbaste sätter ) jag fyller snart 14 så ni vet finns det nåt man kan göra hemifrån ??

Mina inkomster

100 kr varje vecka
2050 varje månad och det är min inkonster på ett helt år


   
Citera

Niido:

Finns det något sätt jag kan dubblera mina pengar så snabbt så möjligt ( det snabbaste sätter ) jag fyller snart 14 så ni vet finns det nåt man kan göra hemifrån ??

Poker kan du vinna en del på.
Tyvärr är du för liten för att jobba på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä, sätt in dem på ett sparkonto istället, och se dem växa sakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börsen har stigit senaste veckan, hoppas på en fortsättning [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för lite egentligen för att det skall gå snabbt


   
SvaraCitera

Niido:

Varje år får jag ihop 29800 kr utan avdrag på nåt slösande

Det är ju inte så hemskt[y]


   
SvaraCitera

Seriöst, man kan inte dubbla pengar man inte har! Man ska bara spekulera med pengar man har råd att förlora. Sparkonto med bra ränta, inget annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tips är att låsa pengarna under en viss tid, då får du bättre ränta. Fonder är också bra, men då krävs det att man har lite koll på marknaden. Snacka med dina föräldrar om det, de kan hjälpa dig.

Rekommenderar dessutom att du börjar sälja tidningar, klippa gräsmattor, gå ut med hundar osv. Det är som bekant sommar snart och då borde det varken vara brist på tid eller arbetstillfällen.


   
SvaraCitera
Gifted

Man jobbar. Om det fanns ett säkert sätt att dubbla pengar utan jobb, skulle väl ingen jobba ?


   
SvaraCitera

Finns mycket man kan göra , däremot behöver det att man sätter sig in i saker. Aktier kan man lätt få ut pengar i om man lär sig det. Arbeta funkar också om man hinner / orkar. Eller starta ett eget företag vid sidan om man nu har idé och tid. Annars är det inte så lätt 🙂


   
SvaraCitera

Hur mycket pengar har du sparat totalt?

Att öka sitt kapital med 100% är inte lätt, särskilt inte som du bara är 14 år...
Men som dinga sa aktier är bra, nu är de flesta aktier dessutom väldigt billiga.Be din(a) vårdnashavare att fixa ett depåkonto på aktiedirekt åt dig.
Ska du handla med aktier behöver du dock ha en viss kunskap, men det går ju alltid att skaffa bara läsa och studera och prova sig fram med småpengar, man lär sig bäst om det svider lite[wink].

På banken får du ingen avkastning att tala om som det är nu, men det är ju alltid bättre att skaffa ett sparkonto än att ha pengarna på ett ungdomskonto eller i madrassen...
Räntan du får beror på hur mycket pengar du har och hur länge du kan låsa dem. Försök ställa olika banker emot varandra...

Ett annat sätt är att köpa och sälja saker på Tradera, men det är inte heller lätt med tanke på att du är så ung...

Det svåraste är din ålder, staten vill inte att unga människor ska tjäna pengar[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först innan jag ger tips måste jag fråga: Vad fan ska du spara pengar till om du är 14?


   
SvaraCitera

Råna en bank kan man annars göra, ser inte mycket andra alternativ för dig. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niido:

Finns det något sätt jag kan dubblera mina pengar så snabbt så möjligt ( det snabbaste sätter ) jag fyller snart 14 så ni vet finns det nåt man kan göra hemifrån ??

Om du vill dublera dina pengar utan att direkt jobba så är väll ränta det säkraste men där får du ingen dubblering på ett år. Högst i sverige har akelius vad jag vet.. 6% ränta

http://www.akelius.se/spar/raenta.asp?test=1&sice=0&utm_source=Double.net&utm_me...

Sätter du in 29.800 så har du 60.000 inom 12 år. Det vill säga att räntan är 6% hela tiden. Eller 550.000:- lagom till pensionen 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera