Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med att hitta bostad


Ämnesstartare

Hej, 21 år och vill flytta hemifrån. Bor hos min mor i en liten 2:a och det är jävligt trångt, jag bor i kartonger...

Jag undrar hur man kan gå till väga för att få hjälp med att hitta bostad. Jag har letat över allt på internet, är med i bostadskö men har för några dagar för att få någon lägenhet och jag har även ringt till soc som i stort sätt skrattade åt mig för att jag bad om hjälp.

Jag mår riktigt psykiskt dåligt av att bo hemma för att jag vill bo själv, klara mig själv och jag vill inte vara i vägen och vara en "börda" för min mor. Visst, hon säger att det är lugnt men jag vet att det är jobbigt för henne med. Jag är ju som sagt 21 år!

Jag vill bara ha hjälp med att hitta en bostad där jag kan slippa att bo i kartonger och slippa kalla mig själv för inneboende, jag vill ha ett hem.

Någon som vet hur man skall gå till väga? Mår riktigt jävla piss av detta. Uppskattar all hjälp jag kan få.


   
Citera

blocket.se
finns också massor av betalsidor man kanbli medlem på för att kunna hitta andrahandskontrakt


   
SvaraCitera

Skaffa jobb så att du kan betala hyra, alternativt börja plugga och ta lån så att du kan betala hyra +

Blivande_japan:

blocket.se

Ring folk, ligg i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

finns också massor av betalsidor man kanbli medlem på för att kunna hitta andrahandskontrakt

Tack 🙂 men vad för betalsidor? Som sagt, hittar ingenting på internet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Skaffa jobb så att du kan betala hyra, alternativt börja plugga och ta lån så att du kan betala hyra +

Yes jag har två jobb men hittar inga lägenheter...


   
SvaraCitera

hyresvärd.se ska det tydligen finnas ngn som heter
är inte så insatt, har bara använt blocket


   
SvaraCitera

BalleMalle:

hittar inga lägenheter...

Funderat på att flytta en bit från staden du bor om den är så folktät? Pendla etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Funderat på att flytta en bit från staden du bor om den är så folktät?

Jo men jag bor på Gotland, finns inga lägenheter någonstans. Inte som jag har behörighet till iaf...

BalleMalle:

är med i bostadskö men har för några dagar för att få någon lägenhet


   
SvaraCitera

BalleMalle:

Jo men jag bor på Gotland

OK, det gör jag också. Klart det är svårt att hitta lägenheter på sommaren när alla lägenheter kostar minimum 3000 i veckan, men alla andra dagar på året tycker jag inte att det är några problem. Inte ens i Visby innerstad brukar det vara svårt att hitta lägenheter, har flyttat runt en hel del där inne - men man får ju punga ut med en månadshyra på ca 4000 som minst om man inte har tur och får tag i en etta.

Vet att det efter sommaren blir en etta på adelsgatan ledig, och ett par stycken längst med östra muren som ligger på ca 3500/mån, fullt inredda.
Det är bara att hålla utkik.

Edit: Ännu billigare/lättare blir det om du kan tänka dig att dela ex. kök med andra osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Miceparade, skall hålla ett öga på annonserna 🙂


   
SvaraCitera

Du kan även kolla sidorna Bovision , hemnet och HSB tillexempel.


   
SvaraCitera

jobel93:

Bovision , hemnet och HSB

Där köper man bostad eller måste stå i en lång hyreskö.

Flytta dit där det finns bostäder, om du kan få jobb där.


   
SvaraCitera

isola:

Där köper man bostad eller måste stå i en lång hyreskö.

Flytta dit där det finns bostäder, om du kan få jobb där.

Om du syftar på HSB så finns det även nu hyresrätt 😉


   
SvaraCitera

jobel93:

Om du syftar på HSB så finns det även nu hyresrätt 😉

Där man måste stå i kö [smile]


   
SvaraCitera

isola:

Där man måste stå i kö [smile]

Det finns även ''direkt boenden'' också det vet jag 😀


   
SvaraCitera