Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med att komma ut för vänner


Ämnesstartare

Tja!

Jag vill som sagt komma ut för 2 vänner, men vet inte hur ja ska ta mej till och vet inte ens om jag kan lita på dom. Har redan kommit ur för mina föräldrar och ett par andra vänner, men de e lixom människor jag känt mycket längre.

Har känt dom 2 ja vill berätta för i typ 1 år kanske och jag vill verkligen berätta för när jag å några andra kompisar sitter och snackar om en massa saker som har med det å göra så blir dom ofta sura för att jag typ slutar snacka när dom kommer och inte säger vad jag snacka om.

Jag undrar om nån har typ nån idé på hur ja ska göra... om de e bäst att göra de face to face eller att skriva på fb eller messa.


   
Citera

Scooon96:

Jag vill som sagt komma ut för 2 vänner, men vet inte hur ja ska ta mej till och vet inte ens om jag kan lita på dom.

Berätta för dom du litar på. That´s it. Gör du inte det - vänta eller skit i det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan säga: jag är bög. Så vet de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men man ska ju göra det Face to Face


   
SvaraCitera

Litar du på dessa så berätta =)
Absolut lättast kan vara att skriva ett meddelande till dessa, typ om ni är tillsammans och du skickar ett sms till de båda som förklarar hur det ligger till.

Annars innebär det mycket att våga säga det rakt ut som det är.
Lättast är väl att "förklara" typ:
Vi har varit vänner länge och jag känner att ni ska få reda på hur det är. jag är #insert $läggning# och så kommer jag förbli. Jag litar på er och känner att ni förtjänar att veta. Det är därför jag uppträtt lite konstigt, jag har velat berätta men inte vågat

Är det så att du inte litar på dessa så är det värsta som kan hända att fler får reda på det. Folk kommer säkert prata bakom ryggen på dig men fler än du anar kommer stödja dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berätta bara, kan dom inte ta det har dom ju bara visat på hur kassa dom själva är. Du står ju stark däremot


   
SvaraCitera