Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med att översätta till FINSKA


Okej, jag har min studentmottagning idag och släkten från Finland är här och hälsar på. Jag tänkte då hålla ett litet tacktal på finska men min finska är ju sjukt dålig och behöver därför hjälp med att översätta följande:

"Jag ber om ursäkt för att min finska är så dålig, men jag vill ändå tacka er för alla fina presenter och för att ni kunde komma - det betyder väldigt mycket för mig. Jag vill även tacka mamma och pappa för att ni planerat denna dag för mig!"

Kort och koncist alltså, hjälp mig!!!!!


   
Citera

google translate 😀 då lär dom skratta också 😀


   
SvaraCitera

Kablash__:

google translate

[party]


   
SvaraCitera

Holymacarony:

Jag ber om ursäkt för att min finska är så dålig, men jag vill ändå tacka er för alla fina presenter och för att ni kunde komma - det betyder väldigt mycket för mig. Jag vill även tacka mamma och pappa för att ni planerat denna dag för mig!"

Haha. Jag kan fråga min finska vän när jag kommer hem, om han är online på MSN.


   
SvaraCitera

Kablash__:

google translate 😀 då lär dom skratta också 😀

Hade iofs varit skönt om jag sa att jag använt google translate och sen säger ett tal som blir totalfel, jag tror dock inte min inskränkta släkt vet vad google translate är så det skulle bara bli total fail..


   
SvaraCitera

jag har kunnat säga kärringar luktar illa men det hjälper nog inte dig


   
SvaraCitera

Är det konstigt att utbringa en skål till mamma och pappa för att de planerat och anordnat mottagningen? Tänk på att det här är ett tacktal till typ alla gäster..


   
SvaraCitera

tack mor och far för att ni har ordnat så fint med blabla och tack alla ni som dök upp för att fira blabla


   
SvaraCitera

ja, men vem utbringar man skålen till?


   
SvaraCitera

Be henne snällt

HighParadise :


   
SvaraCitera

"Jag ber om ursäkt till min finska är så dålig, men jag vill tacka er för alla de stora gåvor, och att man kunde få - det betyder mycket för mig. Jag vill tacka mamma och pappa att du har planerat denna dag till mig!"

Översatt till finska, och tillbaka.


   
SvaraCitera

Pyydän anteeksi minun suomi on niin huono, mutta haluan kiittää teitä kaikkia suuria lahjoja, ja että saisitte - se merkitsee minulle paljon. Haluan kiittää äiti ja isä, jotka olet suunnitellut tämän päivän minua 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

Pyydän anteeksi minun suomi on niin huono, mutta haluan kiittää teitä kaikkia suuria lahjoja, ja että saisitte - se merkitsee minulle paljon. Haluan kiittää äiti ja isä, jotka olet suunnitellut tämän päivän minua 🙂

helt fel, alla ord i fel ordning typ.
jag kan hjälpa, skriver strax


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pahoittelen huonoa suomeani, mutta haluan kuitenkin kiittää teitä kaikkia hienoista lahjoistanne ja siitä että pystyitte tulemaan - se merkitsee minulle paljon. Haluan myös kiittää teitä, äiti ja isä, siitä että olette olette suunnitelleet tämän päivän minulle

DETDÄR är 100% rätt! [smile]


   
SvaraCitera

prosit:

helt fel, alla ord i fel ordning typ.
jag kan hjälpa, skriver strax

haha klart de är, google translate reder inte ut ett skit 😉


   
SvaraCitera