Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med att radera tomma mappar!


Ämnesstartare

Jag har verkligen fått ett problem på min hårddisk. Jag har ett backup-program som jag testade och konstigt nog så skapade det programmet en massa mappar i varandra som nu har gjort att jag inte kan ta bort dom. Har prövat med programmet "unlocker" men det funkar inte heller. Det är 123 tomma mappar i en mapp på hårddisken. Jag kan inte gå till sista mappen heller för då står det ett varningsmeddelande"Det går inte att komma åt mappen för sökvägen är för lång"

Hjälp mig, hur ska jag ta bort dessa mappar? Jag vill INTE installera om datorn då jag nyss gjort det och fått ordning på alla program och inställningar.

mappar.JPG

mappar2.JPG


   
Citera

Unlocker brukar ju få jobber gjort, om inte så har det väl en feature för att ta bort mappen nästa gång datorn startar om?

Annars kan du testa:
1. Felsäkert läge + unlocker.
2. Starta valfri linux-live-cd, mounta hårddisken och ta bort mapparna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr_Älg:

Unlocker brukar ju få jobber gjort, om inte så har det väl en feature för att ta bort mappen nästa gång datorn startar om?

Annars kan du testa:
1. Felsäkert läge + unlocker.
2. Starta valfri linux-live-cd, mounta hårddisken och ta bort mapparna.

Jag har Windows XP. Jag glömde skriva det..
Men Unlocker funkar verkligen inte. Det är fortfarande 123 mappar kvar när jag raderar en mapp (det står att det har raderats i alla fall)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer hjälp tack


   
SvaraCitera

bububu:

mer hjälp tack

Du kan ju börja med att läsa den här: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492

Varför fungerar inte unlocker? Vilka av mina tre förslag har du testat? Vad hände när du gjorde det?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera