Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MED CYKELLÅS!


Ämnesstartare

Jag har tappat bort min cykelnyckel. Igen. Skillnaden denna gången var att jag inte hittade inne på toaletten eller i min garderob. Så den alltså verkligen, borta.

På Torsdag MÅSTE jag ha min cykel. Det är alltså inte att kompromissa fram en lösning. Jag måste ha min cykel på torsdag, så är det bara.

Det sura är nu att cykeln var låst när jag tappade bort nyckeln, alltså kan man inte cykla på den.

Hur FAN får jag av låset?
Kan ju förövrigt meddela att cykeln är en Sjösala lysekil och låset som är på är det låset som följde med när man köpte den. Alltså ett sånt som sitter fast och du spärrar med en metallpinne i bakhjulet eller vad det nu är.

Så snälla, söta, superrara (?????) UM'are, hjälp, tack?!


   
Citera
Ämnesstartare

fantasilös:

(?????)

Låssmed eller en:
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du ser vad låset heter kan du googla. Kanske finns någon tråd där ute på hur man lätt dyrkar de där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Låssmed eller en:

Men omfg, ser ju ut som ett jävla flygplan?
Men okej, tack.

Kan man använda typ...en metallsåg? Jag synade den lite tidigare. Och den såg inte ut att vara sammansvetsad på så fasligt stora ytor? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantasilös:

Men omfg, ser ju ut som ett jävla flygplan?

[bigsmile]
Med den där går det fort och lätt, men de kostar ju några hundra.

fantasilös:

metallsåg

Du kan använda en bågfil. Sedan är frågan om du vill såga av själva pinnen som går genom hjulet eller försöka såga bort hela låset. Bara att testa och ta det som är lättast.

Men hur som helst kommer det nog bli en del slit...


   
SvaraCitera

Dyrka [party]


   
SvaraCitera

såga av pinnen som går genom hjulet o montera bort det gammla låset sitter med två st bultar och sedan köp ett nytt lås o sätt dit. Det finns lås satser som ser ut som det som sitter på.


   
SvaraCitera

låset ser ut såhär

27-696_l.jpg


   
SvaraCitera