Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med en tjej? (Mycket Text)


Ämnesstartare

Tjena! Som titlen säger så har jag ett "problem" med en tjej. Jag har känt henne ett tag och jag gillar henne jättemycket. Ibland känns det som att hon gillar mig men ibland inte alls.
Tänkte höra vad ni tycker om denna historien, om det är tecken på att hon gillar mig eller inte? 🙂

Exempel 1: Igår var vi i skolan, vi var typ bara 7 pers i klassen för dem andra var på fotbollsturnering.
Vi skulle jobba med ett projekt, men jag var klar med mitt och jag hade inget att göra. Så jag gick och satte mig bredvid henne och började snacka lite. Det slutade med att jag hjälpte henne och vi hade roligt tsm.
Senare skulle vi ha rast, men jag var trött den dagen, så jag tänkte stanna inne. Tjejen och hennes kompis skulle gå ut och snacka lite. Helt plötsligt frågar hon mig om jag inte skulle följa med!? Jag blev helt paff...
Visst brukar jag hänga med dem, men hon brukar inte fråga om jag vill följa med.
Jag hängde på, och sen när vi skulle in igen så sade hon till mig "Kom nu så går vi in så kan du fortsätta hjälpa mig"
Här var det som om hon verkligen ville att jag skulle följa med ut och sen att jag skulle hjälpa henne.

Exempel 2: Samma dag, efter skolan, jag satt och väntade på bussen med en polare. Så kommer hon och sätter sig bredvid mig. Hon var nog också lite trött för efter ett litet tag så lutar hon sitt huvud mot min axel och typ halvsover. Jag blev ju glad, men tänkte att jag skulle vara lite modig, och försökte luta mig tillbaka mot henne. Men hon är lite kort så det blev obehagligt för min nacke, då skämtade jag fram "Haha, du är för kort så jag kan inte luta mig mot dig"
Då sträckte hon på sig och typ lutade sig ännu mer mot mig, som om hon ville att jag skulle luta mig mot henne.
Det gjorde jag också, så vi satt där och halvsov tills bussen kom.

En sak jag läst är att tjejer ofta försöker ta nudda folk dem gillar, t.ex att "råka" stöta till en när hon går förbi.
Kan ge ett exempel på det också.
Vi var några stycken på bio, och jag, några polare och hon stod och snackade, jag stod mest och lyssnade, men så helt plötsligt sträcker sig tjejen fram och typ drar sin hand från mitt bröst och ner över min mage...
Både jag och mina kompisar blev helt förvånade och vi stod helt tysta och kollade på henne.
Då blev hon lite röd om kinderna och så skojade hon "Haha, visste ni inte att om man vill att någon ska sluta prata så ska man göra något random"
Visst det funkade men varför ville hon få tyst på mig om jag nästan inte sade något? :O

Hon misstycker inte om jag rör henne helt utan anledning, hon bryr sig inte om jag typ pillar med hennes hår. Och ja, det känns som om hon gillar mig, men jag är en liten mes xD, så jag har inte vågat fråga henne. Men vad tror ni? Jag vill ju helst inte förstöra vår relation osv.
Tror ni att hon gillar mig om hon ger sådana här tecken?
Tacksam för svar! //Hampe


   
Citera

Ska fan köpa nån slags bageriprodukt tror jag. Läser när jag kommer tillbaks!


   
SvaraCitera

hampeee123:

Tror ni att hon gillar mig om hon ger sådana här tecken?

Det märks helt klart att hon gillar dig, men på vilket sätt är svårt att svara på för mig. Fråga dina andra kompisar om vad dem tycker. Be dem luska lite åt dig eftersom du inte vill fråga henne det själv. Men det bästa är nog om du samlar mod och vågar fråga henne det själv. Vad har du att förlora? Om hon svarar nej så tänk på att hon gillar dig mycket, men inte är kär i dig. Förhoppningsvis så vill hon fortsätta vara vän med dig.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Ska fan köpa nån slags bageriprodukt tror jag. Läser när jag kommer tillbaks!

Önskar jag hade ditt driv[blush] Sitter här hemma och funderar på vad man kan göra med en bit gurka och skånsk senap[sad]


   
SvaraCitera

hampeee123:

Exempel 1

hampeee123:

Exempel 2

Det där kändes ju ganska vänskapligt, visst hon gillar du ju men tycker ej att situationerna säger "på vilket sätt" hon gör det [crazy]


   
SvaraCitera

Panda:

Önskar jag hade ditt driv[blush] Sitter här hemma och funderar på vad man kan göra med en bit gurka och skånsk senap[sad]

Haha [blush]

Men höll mitt ord, läste allt (äter rosenkaka samtidigt).
Hon gillar dej. Gör nåt modigt, grip tag i henne och kyss henne tex. När man blir lite äldre så börjar ens tålamod tryta, och då är det så man gör. Good luck! [y]


   
SvaraCitera

Hon gillar dig helt klart![bigsmile] Eller hur länge utspelar sig hela din.. historia? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tacktackadjo:

Hon gillar dig helt klart! Eller hur länge utspelar sig hela din.. historia?

Asså dessa exempel utspelar sig över ungefär en vecka, men det har pågått längre. Har hänt många gånger att hon kommit till mig och snackat. Exempelvis några gånger innan, så i skolan när vi hade svenska så brukade jag sitta ensam, men jag brydde mig inte för jag satt och snacka med polarna vid borden bredvid endå. Då brukade hon komma och sätta sig bredvid mig för att "Hon ville det". Hon kunde ju lika gärna satt sig bredvid någon av de andra killarna, speciellt en av dem för jag vet att dem två är bra kompisar, men hon valde mig av alla [surprised]
Men är osäker som fan...
Hon svarar inte på sms så ofta, men hon har i och för sig sagt att hon är skitdålig på det.

Men ska nog ta mig mod till att flörta lite med henne nu i veckan och se var det leder, någon som har något tips på hur man kan göra utan att verka alldeles "för på"? [bigsmile]


   
SvaraCitera

hampeee123:

Men ska nog ta mig mod till att flörta lite med henne nu i veckan och se var det leder, någon som har något tips på hur man kan göra utan att verka alldeles "för på"?

Sök gärna upp henne personligt, men inte så det blir läskigt [bigsmile] försök att va lite närgången, jag älskar sånt och på vad du har skrivit verkar hon gilla att vara i din närhet. "För på" är jobbigt, men hur man kan göra för att inte verka det vet jag inte.. Det jag tycker är "för på" är när någon tjatar när man typ har sagt "kanske" eller "nån annan dag", även om man inte vill eller faktiskt inte kan. Sjukt jobbigt [n]


   
SvaraCitera

sliddjuren beter sig så där typ hela tiden mot alla, lugna ner dig


   
SvaraCitera

dazed:

sliddjuren

[love]


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

dazed:

sliddjuren

[love][confused]
fan, nån hann före


   
SvaraCitera

Som jag har uppfattat det är ni antagligen båda i samma sits. Ni båda finner intresse i varandra men ack är så osäkra över eran kärlek. Ni båda önskar bekräftelse.

Så kort och gott säger jag bara att du har redan en underbar hand, spela dina kort väl nu. Du kan mer eller mindre bara gå med vinst.

Och gud, låt det inte rinna ut i sanden. Du kommer bara ångra dig när du blir äldre.


   
SvaraCitera

Arlo:

fan, nån hann före

[blush]


   
SvaraCitera