Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med filen "users" på datorn


Ämnesstartare

har windows 8 med två hårddiskar, "OS (C)" och "Data (D)".

bakgrund:
förut låg all media (filmer, bilder, musik) på c-disken medan d-disken var tom. så jag flyttade över allt på d-disken (högerklickade, properties, location). det gick bra.
men märkte att datorn blev seg så jag bestämde mig för att flytta tillbaka bara mappen "Videos" från d-disken till c-disken (för den är rätt stor). jag högerklickade, properties och location igen. denna gång valde jag att Videos skulle ligga på "C:Users" och sen mitt konto (dvs inte gästkontot, utan det jag loggar in på, vi säger att det heter "C/users/honolulu").

nu till problemet:
honolulu-filen på C heter nu Videos istället och alla filer som legat i Honolulu-filen förut är nu blandade med alla filmerna i Videos-filen. den har samma egenskaper som "C/Users/Honolulu" men heter Videos............ det går inte att flytta på Videos-filen till c-disken, tror inte den går att flytta alls för dator säger att den inte kan flytta child-fil till parent-fil eller nåt sånt.

hur kan jag åtgärda problemet? varför uppstod problemet från början ens?


   
Citera
Ämnesstartare

orrrrrkante, vilka är teknikkunniga på detta forum? kan man citera hit dem? yesssss plz!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

honolulu:

Citera hit; t ex aristoteles och kudhos? (lyckades inte citera det själv 🙁 )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Citera hit; t ex aristoteles och kudhos? (lyckades inte citera det själv 🙁 )

hittade kudhs


   
SvaraCitera
Kudhos

PMR:

Citera hit; t ex aristoteles och kudhos? (lyckades inte citera det själv 🙁 )

Tack för shout out men jag är mac och hårdvara. Inte Windows. Cool

honolulu:
orrrrrkante, vilka är teknikkunniga på detta forum? kan man citera hit dem? yesssss plz!

Önskar jag kunde hjälpa. Men är helt okunnig på windows 8. Konstigt öht att du upplevde långsammare prestanda när du flyttade median till en tom hårddisk. Men det är inte dubbletter av allt eller något sånt som har hänt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Tack för shout out men jag är mac och hårdvara. Inte Windows. Cool

Önskar jag kunde hjälpa. Men är helt okunnig på windows 8. Konstigt öht att du upplevde långsammare prestanda när du flyttade median till en tom hårddisk. Men det är inte dubbletter av allt eller något sånt som har hänt?

jaa jag vet inte, kanske bara inbillade mig men känns som att den funkar snabbaret nu. jag vet inte ens vad jag ska googla på för jag vet lixom inte ens vad som har hänt förutom det jag beskrivit :s nja det är inte dubbletter, Videos finns bara på ett ställe, men den beter ju sig som en jävla mupp, den tror att den är honolulu-mappen..


   
SvaraCitera

Döp om den bara då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: Honolulu-filen

honolulu: honolulu-mappen

men omg skadad av engelskan, MAPPEN* ska det ju vara och inte filen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Döp om den bara då..

går inte att döpa om! det som är problemet... plingar bara när jag klickar på den markerade mappen för att byta namn


   
SvaraCitera
Kudhos

honolulu:

jaa jag vet inte, kanske bara inbillade mig men känns som att den funkar som vanligt nu. jag vet inte ens vad jag ska googla på för jag vet lixom inte ens vad som har hänt förutom det jag beskrivit :s nja det är inte dubbletter, Videos finns bara på ett ställe, men den beter ju sig som en jävla mupp, den tror att den är honolulu-mappen..

Jag försökte googla också åt dig men jag kom bara till child-parenty safety. Man ba "noo...". 🙁 
Funkar det nu? Gjorde du något särskilt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Jag försökte googla också åt dig men jag kom bara till child-parenty safety. Man ba "noo...". 🙁 
Funkar det nu? Gjorde du något särskilt?

baah 🙁 tack!!
hehe menade att datorn känns snabbare nu, ändrade det efter att du hunnit citera pga insåg att det kunde missuppfattas. mappen är fortfarande knas.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Kudhos: Tack för shout out men jag är mac och hårdvara. Inte Windows.

Tänkte att du kanske började som syndare med Windows och sedan slet en massa hår och istället skaffade Mac Icke!


   
SvaraCitera
Kudhos

honolulu:

baah 🙁 tack!!
hehe menade att datorn känns snabbare nu, ändrade det efter att du hunnit citera pga insåg att det kunde missuppfattas. mappen är fortfarande knas.

ahaaa, men hmmm.. Knasigt varför. Du kan inte heller flytta ur filerna ur mapen. Dvs. bara flytta ut de ur videos filerna till tillexempel skrivbordet?
Är mappen "skrivskyddad"? Om de har kvar det på windows 8.


   
SvaraCitera

honolulu:

går inte att döpa om! det som är problemet... plingar bara när jag klickar på den markerade mappen för att byta namn

Och under properties, typ alla attribut och grejer man kan ändra där..? Man kan ju ändra tillstånd och grejer men, aa är ingen windowsexpert..


   
SvaraCitera

Skulle säkert kunna fixa det men fattar nada av vad du menar 😛


   
SvaraCitera