Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med filen "users" på datorn


Ämnesstartare

Kudhos:

ahaaa, men hmmm.. Knasigt varför. Du kan inte heller flytta ur filerna ur mapen. Dvs. bara flytta ut de ur videos filerna till tillexempel skrivbordet?
Är mappen "skrivskyddad"? Om de har kvar det på windows 8.

testade flytta en fil därifrån till skrivbordet, då flyttas den inte helt utan den dubbleras (så den finns på två ställen).
det är bockat för "Read-only (only applies to files in folder)", men jag vet inte vad det innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Och under properties, typ alla attribut och grejer man kan ändra där..? Man kan ju ändra tillstånd och grejer men, aa är ingen windowsexpert..

ja under properties kan jag t.ex. inte flytta på den till en annan mapp, det går inte att byta namn på den. jag vill byta dess funktion på "what kind of folder do you want" från "general items" till "videos", men vet inte om jag vågar pga kanske fuckar upp.

Xuzkie:
Skulle säkert kunna fixa det men fattar nada av vad du menar 😛

vad är det som är oklart? jag är typ 0 teknisk, så mina beskrivningar blir inte bättre än så heh.


   
SvaraCitera
Kudhos

honolulu:

testade flytta en fil därifrån till skrivbordet, då flyttas den inte helt utan den dubbleras (så den finns på två ställen).
det är bockat för "Read-only (only applies to files in folder)", men jag vet inte vad det innebär.

whoa, så den kopieras endast vid flytt till skrivbordet? That's odd. Eftersom mappen och skrivbordet är på samma hårddisk. är du säker på att mappen är på D:// ?


   
SvaraCitera

... ctrl-z? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

whoa, så den kopieras endast vid flytt till skrivbordet? That's odd. Eftersom mappen och skrivbordet är på samma hårddisk. är du säker på att mappen är på D:// ?

jag flyttade ju ur filerna ur mapen som du sa "Dvs. bara flytta ut de ur videos filerna till tillexempel skrivbordet", har inte testat att flytta hela mappen till skrivbordet (den är gigantisk). Video-mappen ligger på C (under "Users")! all annan media ligger på D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
... ctrl-z? Rodnar

i wish! gjorde dock flytten för ett tag sen men upptäckte problemet nyss.


   
SvaraCitera

men snälla ta lite screen shots!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
men snälla ta lite screen shots!

men snälla av vadå, du kunde väl inte ens windows?


   
SvaraCitera

haha, så man kan jämföra.. Kör väl också åttan, eller 8.1 men we


   
SvaraCitera

försöker inte utnyttja dig Ledsen men lycka till


   
SvaraCitera

1.först går du in på start

2.sen trycker du på dator 

3.högerklicka på hårddisken 

4.tryck formatera och följ instruktionerna 


   
SvaraCitera

honolulu: har windows 8 med två hårddiskar, "OS (C)" och "Data (D)".

Det som är buggen, man ska inte ha windows 8 Ledsen


   
SvaraCitera
Kudhos

honolulu:

jag flyttade ju ur filerna ur mapen som du sa "Dvs. bara flytta ut de ur videos filerna till tillexempel skrivbordet", har inte testat att flytta hela mappen till skrivbordet (den är gigantisk). Video-mappen ligger på C (under "Users")! all annan media ligger på D

Knas. Nä men jag tänkte att eftersom filen är på C och inte D så borde innehållet gå att flytta till skrivbordet utan att man duplicerar. Därför blev jag så förvirrad. 🙁


   
SvaraCitera

Alltså som jag uppfattar det så har du skapat:
C:\User\Video istället för C:\User\Honolulu

Ifall detta stämmer har du skapat en ny hemmapp/användarmapp vilket kommer att räkans som en parent directory och med den kommer vissa ACL:er. De du kan göra då är att gå in på Propertires -> Security -> Advanced och kika på rättigheterna där. 

Är dock tämligen svårt att fel söka då jag inte kör Windows 8 eller riktigt förstår din beskrivning. Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surf Nazi:
Alltså som jag uppfattar det så har du skapat:
C:\User\Video istället för C:\User\Honolulu

Ifall detta stämmer har du skapat en ny hemmapp/användarmapp vilket kommer att räkans som en parent directory och med den kommer vissa ACL:er. De du kan göra då är att gå in på Propertires -> Security -> Advanced och kika på rättigheterna där. 

Är dock tämligen svårt att fel söka då jag inte kör Windows 8 eller riktigt förstår din beskrivning. Party

Ja! Det är vad jag tror har hänt och försökt beskriva. Videos har lixom ersatt Honolulu.

Fast funny thing är att när jag går in på security -> advanced så står det "Name: C:\Users\Honolulus" och inte "Name: C:\Users\Videos". Gråter
Jag tror att den har rättigheter (både "Allow" och "Full control") för System, Administrator och så mitt namn+mail (hotmailkontot).

Tack för hjälpen trots bristfällig beskrivning!!


   
SvaraCitera