Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med filmredigering


Ämnesstartare

Nu är det så här att jag och en grupp andra elever, ska göra en animerad film med lera o stopmotion.
vid en scen i filmen ska en gubbe se på tv, då udrar jag om det finns någon bra filmredigeringsprogram som kan lägga i en film inne i en film. filmen ska då vara fäst vid tv:en?
helst ett gratis program tack !!??utöver win.live movie maker


   
Citera

bugatti:

som kan lägga i en film inne i en film. filmen ska då vara fäst vid tv:en?

Va, hur menar du?

Fråga experten! http://ungdomar.se/user_info.php?user_id=210385


   
SvaraCitera

After effects, Sony Vegas borde också gå rätt bra (Dock inte lika bra) och förresten. Allt är

bugatti:

gratis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska lägga in, ett litet klipp som ska vara en tv.


   
SvaraCitera

Om jag har förstått de rätt så ska du ha en gubbe, som typ sitter i en soffa och tittar på tv.

Jag skulle gjort så att jag gjort en scen, där jag inkluderade gubbe, soffa(?), tv och ljussättning. Sedan skulle jag använda after effects för att lägga in en slags mask/urklippning vid tvn.

Vill du istället använda dig av en riktig tv, som inte är gjord av lera, så bör du fota av scenen mot greenscreen, klippa in en bild av en riktig tv/bakgrund, som känns som att den är i rätt vinkel. Detta alternativ är lite lättare då du egentligen skulle kunna använda photoshop och bara klippa hål i TVn innan rendering. Du skulle i och för sig kunna göra precis samma med en TV gjorde i lera, förutsatt att den delen är statisk så att du kan klippa ur den ur varje frame.

Men du/ni ska göra en stop motion? Varför ska ni då ha en film och inte en serie bilder? ska kameran röra sig under själva inspelningen så kommer du få ett ganska roligt jobb med att tracka videon till tvn.

Jag vet inte om du fick ut något av det där direkt, men fråga på om du har nån fundering.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i have found what i´ve seeked for. thank you power director


   
SvaraCitera