Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med gymnasiet!


Ämnesstartare

Tjabba, första gången jag använder mig utav ett forum för att få hjälp men jag kände att jag ville få någon annans uppfattning på min situation. Det började med att man skulle välja gymnasium och då valde jag tre stycken olika. Det slutade med att jag kom in på mitt andrahandsval. Skolan jag kom in på är en mycket stor skola med 4 våningar och många elever och lärare. Skolan är mycket bra och "satsigt". Jag och en annan polare som jag känt länge kom in i samma klass och jag kände att skolan var bra men jag tyckte inte om klassen särskilt mycket. Det blev typ så att jag och min kompis sen tidigare höll ihop. Jag vet inte varför men jag fick bara en känsla av att jag ville byta gymnasium så jag gick tre "provdagar" på mitt tredjehandsval gymnasium. Gymnasiumet ligger nära där jag bor så det är ett plus men grejen är att gymnasiumet inte har någon antagningsgräns som gör att skolan har fått ett väldigt dåligt rykte. Men jag hade tre kompisar sen innan som gick i det nya gymnasiumet som jag skulle börja i. Men nu efter en halv termin så känns det inte så jätte bra. Lärarna verkar vara lite rädda för eleverna på skolan särskilt tvåorna då dom kan vara högljudda och knuffa och slå oss ettor (på skoj) utan att lärarna reagerar. Dom kan sitta och skrika i matsalen utan att lärarna reagerar så det verkar som om att lärarna är lite "smårädda" för dom. T.ex. idag när vi hade lektion så höll tvåorna på utanför vårat klassrum och sedan kastar dom en stol på glaset på dörren till vårat klassrum och lärarna går bara ut och tittar utan att säga åt dom. I min klass så är det ganska lugnt men det finns några bråkstakar som håller på och spelar tuffa. Man skulle kunna kalla min skola för ett förortsgymnasium. Det är ingen stil på eleverna i skolan som t.ex. i dom andra gymnasiumen där eleverna klär upp sig och inte bara glider runt med Adidas ställ och kepsen högt på huvudet som på mitt nuvarande gymnasium. Det är blandade nationaliteteter på min skola. 

Grejen är att det finns bara typ tre närliggande bra gymnasium och mitt förstahandsval kommer jag inte in på så alternativen skulle vara att gå kvar i nuvarande gymnasiumet och strunta i att det har dåligt rykte eller borde jag försöka att söka in på gymnasiumet jag gick på först som jag bytte ifrån? :((((

Sorry att texten blev så rörig men jag har för många tankar som snurrar runt i huvudet..


   
Citera

blir bättre om man lär känna dom andra lite mer kan verka som om dom är störda typ men så visar det sig att dom är schyssta osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför fick jag ingen notis när du svara för? :oo


   
SvaraCitera

bigshow:
Varför fick jag ingen notis när du svara för? :oo

Du måste klicka på följ-stjärnan i högra hörnet ovanför ditt inlägg


   
SvaraCitera

Jag tycker du borde snacka med SYV. Det är ju dumt att gå kvar i en klass du inte trivs i.


   
SvaraCitera