Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med gymnasium!


Cr7
 Cr7
Ämnesstartare

Tjenare!
Jag ska välja gymnasium om ett halvår och jag vill inte gå ngt gymnasium för jag vill hoppa av och satsa stenhårt på fotboll. Jag vet att alla säger att man ska ha en plan b som tex skolan, men jag vill verkligen inte det och jag är bomb säker på att jag vill satsa på fotboll.      

så vad tycker ni jag ska göra? Ge gärna tips och sånt!


   
Citera

Vrf börjar du inte gymnasium med idrott


   
SvaraCitera

Finns ju gymnasium med fotbollsinriktning. Då hamnar du med andra som är lika motiverade som dig själv, samtidigt som du också får en vettig utbildning.


   
SvaraCitera

Om man verkligen är bombsäker då frågar man inte andra efter råd utan man gör det bara.


   
SvaraCitera

Getrekt:
Om man verkligen är bombsäker då frågar man inte andra efter råd utan man gör det bara.

Låt säga att man vill bli astronaut. Man bara flyger upp i rymden eller? Eller ska man kanske fråga nån om hur man bäst går till väga?


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: Låt säga att man vill bli astronaut. Man bara flyger upp i rymden eller? Eller ska man kanske fråga nån om hur man bäst går till väga?

Snubben säger ju att han vill hoppa av gymnasiet för att satsa på fotboll. Han går ju antagligen redan i en fotbollsklubb och då är det väl tränarna som han ska fråga eller? 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Snubben säger ju att han vill hoppa av gymnasiet för att satsa på fotboll. Han går ju antagligen redan i en fotbollsklubb och då är det väl tränarna som han ska fråga eller? 

Man man skulle ju bara göra? Eller ska man kanske höra runt så mycket man kan efter olika idéer och sedan besluta sig om vad som verkar vara bäst?


   
SvaraCitera

Cr7:
Tjenare!
Jag ska välja gymnasium om ett halvår och jag vill inte gå ngt gymnasium för jag vill hoppa av och satsa stenhårt på fotboll. Jag vet att alla säger att man ska ha en plan b som tex skolan, men jag vill verkligen inte det och jag är bomb säker på att jag vill satsa på fotboll.      

så vad tycker ni jag ska göra? Ge gärna tips och sånt!

fotbollsgymnasium? gymnasiet är ju bara ett vägkors i en hyfsad riktning ut i livet, går ju läsa om i framtiden


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Man man skulle ju bara göra? Eller ska man kanske höra runt så mycket man kan efter olika idéer och sedan besluta sig om vad som verkar vara bäst?

notera bombsäker. 


   
SvaraCitera

Getrekt:

notera bombsäker. 

Att man är bombsäker på att man vill satsa på något betyder naturligtvis inte att man vet exakt hur man bäst går till väga.


   
SvaraCitera

Kör på, om allt skiter sig kan man alltid bli professionell uteliggare


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Kör på, om allt skiter sig kan man alltid bli professionell uteliggare

sålänge man bor någonstans varmt så går det nog an, förutom att alla är sjukt kriminella där iofs hm

lär finnas några vettiga kvadratmeter här på jorden iaf 


   
SvaraCitera

hoppa av och visa alla vad du går för och be skolan dra åt helvetet


   
SvaraCitera
Gifted

vad hander om du far en skada? vissa grejer  gor att man maste lagga av med fotboll for gott.


   
SvaraCitera
Froggy

Att satsa hoppa av gymnasiet och fokusera stenhårt på fotbollen är nog inte en bra idé. Du kanske blir en stjärna och kommer aldrig behöva oroa dig över pengar någonsin. Nästa Zlatan kanske till och med. Däremot så är det inte troligt tyvärr och det är bättre att gå ut gymnasiet så att du har något att falla tillbaka på. Annars kommer du behöva studera de tre åren senare.  


   
SvaraCitera