Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MED HYLLNINGSTAL!


Ämnesstartare

snälla, är det någon som har hållt ett hyllningstal och vet hur det ska vara uppbyggt? är även tacksam för idéer om vad jag kan prata om! [y]


   
Citera

Improvisera bara.


   
SvaraCitera

Alltså, det är typ som vanliga tal fast med mer "högtidligt" språk och sjukt mycket tråkigare. [crazy] Håll typ ett grattis på 50-årsdagen till nån förälder, ett studenten-tal eller något sånt om du vill göra det lätt. Vill du vara lite rolig kan du ju typ hylla Führer Reinfeldt, jordbävningen på Haiti eller något sånt istället.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Führer Reinfeldt

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Improvisera bara.

hahah gör det själv.

Bara Ta Allt:

Håll typ ett grattis på 50-årsdagen till nån förälder, ett studenten-tal eller något sånt om du vill göra det lätt. Vill du vara lite rolig kan du ju typ hylla Führer Reinfeldt, jordbävningen på Haiti eller något sånt istället.

Ja, dom som haft innan har hållt grattis på 50-årsdagen och bröllopstal men jag vet inte riktigt, vill gärna hålla om nåt annat så det slipper bli så personligt liksom [smile]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Ja, dom som haft innan har hållt grattis på 50-årsdagen och bröllopstal men jag vet inte riktigt, vill gärna hålla om nåt annat så det slipper bli så personligt liksom [smile]

Hylla skolan då? Eller nån i klassen? Nån historisk personlighet? Osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Hylla skolan då? Eller nån i klassen? Nån historisk personlighet? Osv.

Ja jag får försöka komma på nåt [smile] tack!


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

hahah gör det själv.

Redan gjort det, men då var det en redovisning om emo:s. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Redan gjort det, men då var det en redovisning om emo:s.

haha okej, det kanske är lite lättare! [crazy] nu är det ju värsta hyllningstalet, formellt och så...


   
SvaraCitera

skriv ett hyllningstal till rudolf hess. då bör innehållet komma rätt naturligt.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

hylla Führer Reinfeldt

Leijonsparf:

rudolf hess

Jag skrev ett hyllningstal i Svenska C förut som var riktat till Führer Hitler. Som tur var hade läraren humor och jag fick MVG [cool]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

haha okej, det kanske är lite lättare!

Nja, beror på hur bekväm du är på att prata inför folk...

i samma kurs som jag nämnde tidigare improviserade jag ett helt tal. Bad dem säga ett ämne och ge mig 2 minuters förberedelsetid.

Det gick bra [wink]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

haha okej, det kanske är lite lättare! nu är det ju värsta hyllningstalet, formellt och så...

Vilket sammanhang ska du göra det på/i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

i samma kurs som jag nämnde tidigare improviserade jag ett helt tal. Bad dem säga ett ämne och ge mig 2 minuters förberedelsetid.

oj! nä det hade jag nog aldrig klarat, hatar att hålla tal... [y]

Macktorsken:

Vilket sammanhang ska du göra det på/i?

i svenska c, om valfritt ämne...


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

i svenska c, om valfritt ämne...

som sagt:

fast gärna inte inspirerat av pluton svea. liksom.


   
SvaraCitera