Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med kärleken


Ämnesstartare

Hej.

Jag är 20 år gammal och har ingen större erfarenhet av kärleken. Jag har haft några kortare förhållanden, men senast jag var intresserad av någon börjar vara ett par år sedan.

Nu har det dock dykt upp en tjej som jag knappt känner. dock känner jag familjen hon tillhör ganska väl och känner väl deras bror lite grann också. Varför jag riktigt blivit så intresserad av henne kan jag i dagsläget inte svara på men det svåra är hur jag egentligen ska kunna få kontakt med henne. Skulle behöva lite tips.

Hon vet naturligtvis vem jag är men jag kan inte säga att hon känner mig. Jag träffar på henne på samhället lite då och då men det enda som sägs är ett hej innan vi går vidare. Och mycket mer har jag egentligen aldrig sagt till henne. Har någon några tips på vad jag skulle kunna göra för att få henne intresserad och därmed lägga märke till mig?


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske det. Men det hjälper mig ju inte i detta tillfälle. Skulle kännas bra om jag på nåt sätt lyckades skapa en bra kontakt med henne


   
SvaraCitera

kilverman:

kanske det. Men det hjälper mig ju inte i detta tillfälle. Skulle kännas bra om jag på nåt sätt lyckades skapa en bra kontakt med henne

Skriv ett pm på fb, fråga typ hur det är med henne och vad hon gör utan att vara för creepy. När ni pratat lite kan du väl fråga om hon är sugen på en fika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju som ett sätt jag tänkt på. Men då är ju som problemet att jag måste ju verka creepy då jag faktiskt inte känner henne på riktigt ännu eller kanske hon framförallt inte mig. Kanske borde jag försöka att på nåt smidigt sätt få henne att lägga märke till mig först för att sedan prata med henne på ett sådant sätt?


   
SvaraCitera

Ta kontakt nästa gång ni träffas då, och efter ett samtal kan du ju ta kontakt på tex FB.

Alternativt nästa gång du ser henne på stan, fråga något om hennes familjemedlemmar som kan verka angeläget, typ om hon vet vart någon ni känner gemensamt håller hus för du behövde kontakta denne, sen kan du försöka föra samtalet vidare därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm. det låter som en riktigt bra idé. Iofs hade man ju kunnat tänka på den själv:) haha. Men jag ska försöka få mer kontakt än normalt och prata lite om saker och ting nästa gång för att sedan vidareutveckla det och till sist då se vart det leder.


   
SvaraCitera

kilverman:

hm. det låter som en riktigt bra idé. Iofs hade man ju kunnat tänka på den själv:) haha. Men jag ska försöka få mer kontakt än normalt och prata lite om saker och ting nästa gång för att sedan vidareutveckla det och till sist då se vart det leder.

Låter som en bra plan! Jag får önska dig lycka till (Y)

Hoppas du har bättre tur än vad jag brukar ha 😉


   
SvaraCitera

Facebook kanske?


   
SvaraCitera

kilverman:

Har någon några tips på vad jag skulle kunna göra för att få henne intresserad och därmed lägga märke till mig?

Var öppen och framåt, och framför allt: tro på dig själv! Vad gör just dig unik?

Av egen erfarenhet kan jag säga att de mest konstiga fraserna fick mig att lägga märke till en kille. Du kan alltså skriva någonting helgalet som får henne att minnas dig, eller bara retas lite. Men det viktigaste är nog att du, som sagt, tror på dig själv 🙂


   
SvaraCitera

kilverman:

Skulle behöva lite tips.

Varsågod.

http://c-r.se/forum/showthread.php?t=​2248


   
SvaraCitera