Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med löshår


Ämnesstartare

Ska skaffa löshår pga att mitt hår ser jätteslitet ut när jag plattat det. Och jag jag inte låta det vara som det heller. Då ser det ut som en afropottfrisyr.

Jag räknar med att ha löshår i ca 2 år. Jag undrar på priser, vad som sliter mest, hur länge det håller osv på olika typer löshår.

Ska inte ha sånt man syr på och inte heller clips.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

klipp loss lite ludd från en pudel å limma fast. Om du inte vill ha de som de e kan du ju allti raka bort alltihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då finns det ju bara lim kvar, antar jag. Rätt dyrt med löshår.
Skulle aldrig palla att hålla på och pilla med sånt där någon längre tid.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Ska inte ha sånt man syr på och inte heller clips.

Löshår som i peruk? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag hört när jag var intresserad av det för några år sedan så är extensions med limm minst slitsamt på håret. Det bästa är om du köper riktigt hår, syntethår kommer göra att ditt hår bara ser mer slitet ut.
Med limm håller hårslingorna i ungefär 3 månader innan du behöver göra om det, då håret växt ut så mycket att limmkluttarna hamnar för långt ner. Du kan då, om du använt äkta hår, fortsätta använda samma hår, bara sätta in det på nytt med nytt limm.

Vet däremot inte om löshår är lösningen på problemet att ditt hår ser slitet ut. Det blir ju tjockare, men hårslingonra du sätter in sätter man ju i underhåret så ditt riktiga, slitna hår kommer vara det som ligger överst i vilket fall.

Sen finns det ju löshår som i clips som du kan ta i och ur, om du köper sånt hår så handlar det ju bara om en engångskostnad. Men jag skulle inte gilla att ta ur mitt hår på kvällen om jag hade löshår iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Vet däremot inte om löshår är lösningen på problemet att ditt hår ser slitet ut. Det blir ju tjockare, men hårslingonra du sätter in sätter man ju i underhåret så ditt riktiga, slitna hår kommer vara det som ligger överst i vilket fall.

Grejen är att det inte ser slitet ut om jag inte plattar det. Därför ska jag sluta platta det så fort jag har satt i löshår.

framtidstron är död:

Med limm

Vet du hur priserna är på det i Sverige? Mamma gjorde det här i Norge och då kostade det 4000kr första gången och under tusenlappen efteråt när du måste komma tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då finns det ju bara lim kvar, antar jag

Nej, det finns någonting man bränner fast (på ett sätt) också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Grejen är att det inte ser slitet ut om jag inte plattar det. Därför ska jag sluta platta det så fort jag har satt i löshår.

aha!

spaceFlea:

Vet du hur priserna är på det i Sverige?

Ingen aning. När jag kolla runt låg det runt 3000 och det tror jag var utan håret, men jag minns inte riktigt.
Man kan komma undan billigare om man köper håret själv och sen går till en frisör som sätter in det. Om du bor i stockholm finns Taj Mahal, nära drottningsgatan (om jag inte minns fel), de har massor hår. Men prata isf med frisören först så du inte har köpt håret i onödan, det är dyrt med äkta hår. Dessutom vet jag inte om du behöver köpa det i färdiga slingor eller hur det funkar, vore ju surt om du köpte fel sorts hår.

Du kan ju ge dig på deras produkter de har här:
http://www.happyhair.se/
Jag har testat deras microringar för ungefär fem år sedan, det är också den enda erfarenheten jag har av hårförlängning, och de funkade inte bra utan lossnade snabbt.
Men jag såg nu att de även har limm (eller stavas det lim?) där nu för tiden, så du kan ju kolla upp vad andra sagt om att använda deras produkter. Om det skulle funka att använda deras grejer och fixa det själv kommer du billigt undan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Nej, det finns någonting man bränner fast (på ett sätt) också.

Ja, usch.[cry]
Läst att det ska bränna i hårbotten. Eller såg jag det på Top Model kanske? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Läst att det ska bränna i hårbotten.

Haha, nejnej. Fast det kan det säkert göra av misstag om det är en dålig frisör.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Nej, det finns någonting man bränner fast (på ett sätt) också.

Finns microringar också!

(Förstår ej varför jag vet detta)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Finns microringar också!

Hur funkar det? Vad kostar det? Fixar frisören det? Hur länge sitter det på?


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Hur funkar det?

Är små ringar som man klämmer fast löshåret och det riktiga håret i. Svårt att förklara, googla lite. Finns säkert frisörer som gör det. Har ingen aning om hur länge de sitter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Finns microringar också!

Om de frisörer använder är något sånär lika de jag använde själv från happyhair avråder jag starkt! Dom är hårda och då gör det ont att ligga ner med huvudet på kudden osv 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför vill man ha hår som lyser?[shake]


   
SvaraCitera