Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med min flickväns relation till sin mamma.


Ämnesstartare

Hej.
Min flickväns föräldrar skilde sig för typ 2-4 år sen, hennes mamma bor med en man som hon tilsammans fått ett barn med. Hennes mamma och plastpappa drack förr välldigt mycket vilket var jobbigt för henne.

Sen hon blev tillsamans med mig har jag försökt få henne att reda ut saker och ting(stötta sin mamma och vara glad mot henne) och hennes mamma och plastpappa dricker nu inte alls lika ofta.Dock stör vi oss båda på att det hemma hos hennes mamma ibland är välldigt dåligt städat och att det konstant luktar äckligt. Hennes mamma är stressad och framför allt (vad jag har förstått det ) välldigt svår att prata med. När min flickvän försöker prata med henne är hon bara sur på henne och får det att låta som om min flickvän bara klagar på henne. Även om min flickvän bara vill bli bättre sams med sin mamma och är vänlig mot henne säger förlåt och ibland även gråter, blir hennes mamma bara sur på henne och vill inte prata med henne.

Jag tycker ändå att mamman borde kunna prata med henne. Jag brukar vara rätt duktig på att lösa konflikter med en välldigt lugn ton och har sagt till henne att dem måste förstå varan, hon har pratat med sin mamma och sagt till henne vad hon tycker är jobbigt och varför på ett snällt sett och lysnatt på sin mammas åsikter men hon bara snyser och är tyken mot henne även om hennes mamma vet att hon är ledsen och bara vill att dem ska bli vänner.
Snälla hjälp mig vet inte vad jag ska göra längre. Efter varje gång jag ber henne att tala ut med sin mamma och vara snäll blir det bara värre. Hennes mamma är riktigt tyken och snabb i käften. Blir nästan sugen på att dra in någon psykolog i det hela men vet att min varken min flickvän och absolut inte hennes mamma är intreserad av det.

Mamman är stressad men hon och sin man gör dock inte så mycket mer än att vara inne på facebook. Dem tar även välldigt dåligt hand om deras egna barn.


   
Citera

märker du själv att du går från pojkvän till familjepsykolog?


   
SvaraCitera

Deras problem är inte dina.


   
SvaraCitera

Du kan inte tvinga fram en lösning. Hon kan inte lösa sin mammas problem.


   
SvaraCitera

Man kan inte rädda alla på denna jord. Men om ni stör er på att det är stökigt och luktar illa, så städa? Jag är säker på att de hade uppskattat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min Flickvän mår ju jättedåligt av det. Hon har ju ändå rätt att må bra. Jag vill bara att hon ska må bra ju.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Deras problem är inte dina.

Det är hans flickvän? ens flickvän/pojkväns problem är ens egna.
Det verkar inte vara så mycket mer du kan göra :/


   
SvaraCitera

jjjosse:

Det är hans flickvän? ens flickvän/pojkväns problem är ens egna.

Det är precis vad det inte är.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

jjjosse: Det är hans flickvän? ens flickvän/pojkväns problem är ens egna.

Det är precis vad det inte är.

Är man tillsammans ska man dela på allt. man ska hjälpa varandra och stötta varandra, oavsett vad. Så om hon har problem med sin mamma är det även hennes pojkvän problem, eller han ska iallafall försöka hjälpa henne. och då blir det automatiskt hans problem också.


   
SvaraCitera

jjjosse:

Är man tillsammans ska man dela på allt. man ska hjälpa varandra och stötta varandra, oavsett vad.

Inte i den åldern, det kommer gå över på honom och drabba honom i onödan.

Han kan ej fixa deras problem.


   
SvaraCitera